Net5 en LINDA worden als identiteit aan elkaar gekoppeld

CapeRock heeft in opdracht van Talpa Network een nieuwe identiteit voor Net5 ontwikkeld.

Talpa: ‘In het huidige competitieve medialandschap is het belangrijker dan ooit om op alle media kanalen zichtbaar te zijn, een consistent merkbeeld te creëren en een sterke koppeling met de programmering te hebben. Met dit doel, en de strategische keuze om het merk Net5 en LINDA aan elkaar te koppelen’
In nauwe samenwerking met creatief directeur Jildou van der Bijl en zendermanager Annelies Sitvast heeft CapeRock het ontwerpproces doorlopen. 
Het eindresultaat is volgens hen een eigentijds merk met een speelse en zelfverzekerde uitstraling gericht op vrouwen. 

Annelies Sitvast, zendermanager bij Net5, zegt: “Een nieuwe vormgeving is voor een zender en merk altijd een bijzonder moment. Samen met CapeRock hebben we de visuele identiteiten van twee sterke merken weten samen te brengen in een frisse, eigentijdse vormgeving, die binnen het huidige medialandschap een uniek karakter heeft. Een mooie stap in de nieuwe samenwerking tussen Net5 en LINDA.”

De nieuwe Net5-vormgeving is ontworpen met een nieuw logo dat dichtbij het Linda.-logo ligt: met een punt achter Net5.
Dann Smit, Creative Director bij CapeRock: “Het ontwerp van het logo is voorzien van de subline ‘Powered by LINDA.’. Op de zender is het beeldmerk altijd centraal gepositioneerd en in beweging opent het op dynamische wijze de wereld van programma’s, films en series die Net5 biedt. Het merksysteem biedt hiermee antwoord op de complexe vraag om de visuele verbinding van de merken Net5 en LINDA te maken.”
Jildou van der Bijl, creatief directeur bij Net5: “Het was ontzettend fijn samenwerken met CapeRock. Wij zijn geweldig trots op het resultaat: een stevig logo dat aanschurkt tegen het LINDA.-logo, maar toch op zichzelf staat, een beeldtaal die perfect past bij het vrouwelijke en meer urgente gevoel van het nieuwe Net5. Een vormgeving die onderstreept dat we van Net5 de leukste vrouwenzender van Nederland willen maken.”

1 Comment

  1. Het is natuurlijk echt heel dom dat ze naam van de tv zender niet hebben veranderd in Linda. In de namen NET en Linda zit totaal geen eenheid. NET5 is nietszeggend. Een lege huls. NET5 is een zender waar je langs zapt en heel soms blijft hangen. Je zet de zender niet special op.

    Weer gaat men langzaam bouwen. En weer een beetje rommelen op die dinsdag en woensdagavond. Voor de 10x het wiel opnieuw uitvinden. Terwijl in de middag en veel series en films helemaal niet zo vrouwelijk zijn.

    Ze hadden onder de naam Linda een geheel nieuwe zender groots moeten lanceren i.p.v. weer klein beginnen. Daarbij 3 zendermanagers? Als Linda en Jildou zijn aangetrokken dan kan die Annelies Sitvast toch weg? Het geld wat er mee word bespaard kan mooi in nieuwe programma’s.

    Als ze slim zijn brengen ze ook Peking Expres (met groot budget) en S1ngle terug. Een serie als Meiden van de Wit en een remake van Spangen.

    Overigens als je snel kijkt in de bovenhoek van de zender lijkt het net of er NIETS staat i.p.v. NET5.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*