Minder inkomsten tv-reclames voor RTL Group

RTL ziet een krimp in tv-reclame inkomsten, maar ziet tegelijkertijd een toename in streaminginkomsten. In de eerste negen maanden van het jaar rapporteert RTL Nederland een daling van bijna 8% in de reclame-inkomsten. Echter, het aantal betalende abonnees van Videoland, RTL’s streamingdienst, is met meer dan 16% gestegen tot bijna 1,3 miljoen.

De dalende reclame-inkomsten zijn ook waarneembaar in Duitsland en Frankrijk, maar de streamingdienst RTL+ in Duitsland noteert een groei van meer dan 25% in het aantal betalende abonnees. De totale omzet van RTL uit streamingdiensten bedraagt nu 236 miljoen euro, een stijging ten opzichte van de 195 miljoen van vorig jaar. De algemene groepsomzet heeft echter een dip van 10,3% naar 1,6 miljard euro. RTL Group heeft daardoor zijn omzetverwachting voor 2023 bijgesteld naar ongeveer 6,9 miljard euro, lager dan de eerder geschatte 8 miljard, en verwacht een aangepaste EBITA van rond de 900 miljoen euro, in plaats van de vooraf voorspelde 950 miljoen.

2 Comments

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*