Michiel Veenstra: ‘We voorzien in een muzikale behoefte’

Radiostation KINK stijgt in de meest recent gepubliceerde luistercijfers over de periode oktober-november 2020 naar een marktaandeel van 1,4% in de belangrijke doelgroep 20-49, een nieuw record voor het station. In 10+ stijgt het aandeel naar een recordhoogte van 0,8% . Niet eerder scoorde KINK zo hoog in de metingen.

Met een gemiddelde luistertijd van 4 uur en 11 blijft de luistertijd ongekend hoog – de luisteraars van KINK zien nog steeds weinig reden om weg te zappen.

“Deze cijfers zijn wederom een bevestiging van wat we bij KINK al langer merken: we voorzien in een muzikale behoefte”, aldus programmadirecteur Michiel Veenstra. “Onze mix van alternatieve rockclassics uit de 90’s en 00’s met het beste van nu slaat aan bij muziekliefhebbers die vaak het medium radio de rug al hadden toegekeerd en nu weer een thuishonk hebben gevonden. En dan te bedenken dat KINK met de huidige distributie slechts een derde van de markt bereikt: twee derde van de radiobeluistering in Nederland verloopt nog altijd via FM”.

2 Comments

  1. Twee derde nog? Om me heen is eigenlijk niemand meer die nog FM radio luistert. Dus dit verbaast me. Op het werk luisteren we radio via streams. In de auto hebben de meeste mensen die ik ken ook streams aanstaan via (4G) Apple CarPlay of bluetooth autoradio. En DAB+ hoor je ook steeds vaker voorbij komen. FM is voor mij al jaren geleden gestorven.
    Het zou niet slim zijn van Kink om nu veel geld neer te gaan leggen voor een FM kavel. Is een dure post waarin veel radio stations zich verslikken. Buiten dat lijkt me de doelgroep van Kink juist de groep mensen die niet meer via FM luisteren. En bereik van FM is om het even. Kijk naar 3FM met hun beste ether dekking. Het zet totaal geen zoden meer aan de dijk. Dat was in de jaren 90 en 00 nog wel anders.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*