Michiel Veenstra: “KINK heeft enorme potentie ondanks gebrekkige distributie”

KINK behaalt in de meest recente meting van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) een record marktaandeel in de doelgroepen 10+ en 20-49. Het 20-49 marktaandeel in de meting van september-oktober 2021 stijgt ten opzichte van vorig jaar van 1,3% naar 1,9%. In de doelgroep 10+ haalt de zender voor het eerst 1% marktaandeel tegenover 0,6% in dezelfde periode vorig jaar. 

Michiel Veenstra, programmadirecteur KINK: “Ik ben super trots op deze cijfers, mede geholpen door de succesvolle KINK 1500 die we in oktober en november hebben uitgezonden zijn ze nu all-time-high! Ondanks de gebrekkige distributie van KINK (DAB+, online en geen FM) geven deze cijfers de potentie van KINK aan. Op FM zouden de cijfers nog veel hoger zijn. Wij zijn daarom nog steeds van mening dat er een eerlijke herverdeling van FM-frequenties moet plaatsvinden en blijven ons daarvoor inspannen”.

13 Comments

  1. Tip voor Radiocorp! Neem afscheid van Slam op FM en haal KINK binnen! Meer potentie en je haalt met Veenstra veel kennis en kunde in huis!

    • Alleen omdat jij de muziek van Slam niets vindt zeker? Grapjas.
      Het is een populaire jongerenzender die het goed doet en waarvan de doelgroep de jongste gemiddelde leeftijd heeft. Hardstikke interessant voor adverteerders.

      • Nee hoor Mark, ik zie meer potentie voor Kink mét FM dan Slam mét FM. Slam kan allen op DAB+ en online prima die jonge doelgroep blijven bereiken. Kink kan dat ook prima zoals uit de cijfers blijkt, maar ik verwacht dat de plus van FM voor Kink groter is.
        Heeft niets met mijn muziekvoorkeur te maken.

  2. Kinkfm is wat betreft geen goede radiozender. Het is saai, eentonig, voorspelbaar en er zit geen enkele vernieuwing in. Alsof ze met hun programmering te veel op safe willen spelen. Wat radio betreft is StuBru stukken beter.

  3. @Benji: sommigen waarderen dat ‘saai, voorspelbaar en eentonig’ juist. Gewoon goede muziek, geen suffe spelletjes die niets met muziek te maken hebben en het ‘geouwehoer’ van de dj’s gaat vrijwel altijd over muziek. Ik zie alleen maar pluspunten.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*