Mediahuis ondersteunt Oekraïense media  


Liga, Melitopolske Vedomosti, Grivna, Molodoy Bukovinetz en de grootste Oekraïense krant Express worden door Mediahuis op diverse manieren ondersteund. Tevens biedt Mediahuis op diverse kanalen gratis advertentieruimte aan diverse charitatieve organisaties zoals Unicef en Het Rode Kruis . 

Mediahuis meldt: “De humanitaire crisis die zich momenteel in Oekraïne voltrekt, schokt ons allemaal. Het geweld, de verwoesting, de onschuldige burgerslachtoffers. Er zijn geen woorden. In deze tijden van crisis is onafhankelijke journalistiek belangrijker dan ooit. Dat is waar wij bij Mediahuis onvoorwaardelijk in geloven. Naast het feit dat onze journalisten uitgebreid verslag doen van de oorlog, niet alleen hier maar ook onder moeilijke omstandigheden ter plaatse, hebben we gezocht naar manieren waarop we impact kunnen maken en ervoor kunnen zorgen dat journalisten in Oekraïne hun maatschappelijke missie kunnen blijven vervullen en onafhankelijk rapporteren over de situatie ter plaatse. Via het Media Development Investment Fund (MDIF), een non-profit investeringsfonds gevestigd in New York en onze partner in Pluralis, zal Mediahuis financiële steun geven aan vijf onafhankelijke Oekraïense nieuwsmedia die zijn blijven opereren en rapporteren in deze moeilijke situatie. Deze nieuwsmedia zijn Liga, Melitopolske Vedomosti, Grivna, Molodoy Bukovinetz en de grootste Oekraïense krant Express. Met deze financiering zullen we in hun meest dringende behoeften voorzien, zoals de aankoop van krantenpapier, het overwinnen van logistieke uitdagingen in het oorlogsgebied en zelfs het verstrekken van kogelvrije vesten. We blijven de situatie ter plaatse volgen en houden via de MDIF contact met de respectievelijke redacteuren om te zien op welke andere manieren we hen kunnen ondersteunen. Daarnaast zijn verschillende Mediahuis organisaties en titels betrokken bij initiatieven die een beroep doen op onze samenleving om bij te dragen of te ondersteunen. Naast het rapporteren over de situatie ter plaatse, hebben onze nieuwsmerken de kracht om mensen tot actie te brengen. En onze titels maken goed gebruik van deze kracht.

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*