“Media Future Week is investering in talent”

Hilversum staat deze week bol van de media-activiteiten. Het is bijna niet meer bij te houden. Talent Week, Future Week, SCENECS filmfestival, Virtual Reality in een pop-up cinema, gamingwedstrijden in de Vue bioscoop, een digitale werkplaats met tips voor zzp-ers in de mediasector.

Wordt het niet heel erg moeilijk voor de toekomstige werknemer in de mediasector om nog een plekje op die bruisende arbeidsmarkt te veroveren? Een vraag die de lokale omroep RTi Hilversum stelde in het wekelijks gesprek met de gastheer tijdens deze week vol media-activiteiten, burgemeester Pieter Broertjes.

Beeldvorming
“We hebben als College altijd gezegd dat de Mediastad niet alleen de Mediastad in de beeldvorming moet zijn, maar ook in de praktijk. Ik kom net van het Mediapark vandaan en je struikelt inderdaad over de jonge mensen die daar bezig zijn met concepten ontwikkelen en scenario’s schrijven”.

“Dat is hartstikke goed. We kunnen geen banen voor ze garanderen, maar we kunnen ze wel goed opgeleid krijgen.  Zo’n week is dan een investering in kwaliteit, kennis, ervaring en enthousiasme in het vak. Hilversum is zich echt aan het profileren en dat hadden we ook beloofd”.

 

 

 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*