MAX Magazine groeit in 2018 met ruim 18 procent

De betaalde oplage van MAX Magazine is in de eerste week van het nieuwe jaar boven de 160.000 exemplaren per week gekomen. Dat blijkt uit cijfers van distributeur Betapress en abonnementenbeheerder  Mediacompetence. Het programmablad van Omroep MAX noteerde in de eerste week van 2019 al enkele duizenden nieuwe abonnees. MAX Magazine sloot eind 2017 nog af met een betaalde oplage van 135.000 en kende dus een groei van 18,5 procent over 2018. 

De stijging van de oplage gaat onverminderd voort. In 2018 noteerde MAX Magazine een oplagestijging van meer dan 18 procent. MAX Magazine was daarmee wederom het snelst in oplage stijgende blad van Nederland. Directeur Jan Slagter zegt in een reactie: “De inhoud van het blad is volledig afgestemd op de wensen van onze mensen. Elk jaar breken we nieuwe records, nu ook weer met omzet en resultaat. MAX Magazine is in korte tijd voor veel lezers onmisbaar geworden. Ik hoor dat overal in het land en hoop dat deze ontwikkeling nog heel lang aanhoudt.”
Uitgever/hoofredacteur Peter Contant zegt: “Ook in het nieuwe jaar voorspel ik voor MAX Magazine een mooie groei in oplage. De voorintekening van advertenties is voor 2019 al veel hoger dan ooit. We starten volgende week met een groot lezersonderzoek om te kijken waar we inhoudelijk nog verbeteringen kunnen aanbrengen.”
MAX Magazine is het jongste programmablad en lifestyle magazine van Nederland voor de actieve vijftigplusser. Het blad bracht zijn eerste nummer uit in 2013 en is sindsdien het enige in oplage stijgende programmablad van Nederland. Aan het magazine werken vele bekende Nederlanders mee, onder wie: Emile Bode, Janneke Brinkman, Jan Fillekers, Heleen de GeestHenk van der Horst, Marc van der Linden, Tineke de Nooij, Peter van Uhm en Jan Slagter.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*