Maurice Hols verlaat mediagigant Paramount

Maurice Hols vertrekt bij Paramount International. Als Executive Vice President Noord Europa en General Manager Paramount Benelux (voorheen ViacomCBS) was hij sinds 2014 verantwoordelijk voor de lokale tak van de wereldwijde mediagigant. In het continu veranderende en uitdijende medialandschap werden de merken MTV, Comedy Central, Spike en Nickelodeon dankzij zijn marketing- en contentstrategie een groot succes.

Hols bekleedde diverse andere functies binnen het mediabedrijf voordat hij aan het hoofd kwam te staan van destijds ViacomCBS Benelux, waarvan begin dit jaar de naam veranderde in Paramount Global. Hij startte in 2004 bij MTV Networks Nederland en ontwikkelde zich al snel tot de eindverantwoordelijke bij het snelgroeiende merk MTV. 

‘Dit is het einde van mijn reis bij Paramount. Het was ‘de rit van mijn leven’. Tegelijkertijd kijk ik zeer uit naar een nieuw avontuur, maar eerst ga ik van een sabbatical genieten samen met het gezin. Enorme dank aan al mijn collega’s waarmee ik de afgelopen jaren zoveel successen heb beleefd.’ Aldus Maurice Hols.

Hols lanceerde in 2007 Comedy Central in Nederland en in 2009 in Zweden. Vanaf 2011 werd hij verantwoordelijk voor Comedy & Entertainment in Noord-Europa, de divisie waaronder Comedy Central, Spike, Paramount en VIVA vielen. De comedy-zender veroverde na Nederland en Zweden al snel de rest van Europa.

Hij voerde een  nieuwe 360 marketing- en contentstrategie door. De focus lag daarbij op vier duidelijk gepositioneerde merken: elk met een eigen doelgroep, multi-platform strategie en tone-of-voice. Hiermee bleef het toenmalige ViacomCBS zijn fans boeien en aan zich binden. 

Zijn visie over onderscheidende, afgebakende merken en een specifieke fangroep in combinatie met 360 graden storytelling en partnerships resulteerde erin, dat de Benelux de meest toonaangevende en meest succesvolle divisie werd binnen Europa.

Hols was de grondlegger van P+, de streamingdienst van Paramount Global. Ook was hij betrokken bij de vertaling van SkyShowtime, dat binnenkort in Nederland wordt gelanceerd.

Op creatief vlak heeft een aantal van zijn producties eeuwige roem geschaard onder de jeugdige fans, zoals Ex on the beach Double Dutch, The Roast of Gordon, Giel Beelen, Johnny de Mol en Ali B.. Maar Hols bracht ook de cult serie New Kids op de nationale TV waardoor de makers een ware nationale hype werden. Met Spike en Bellator bracht hij kickboksen en MMA naar een breder publiek met als hoogtepunt de afscheidspartij van Melvin Manhoef tegen Remy Bonjasky en de afscheidspartij van kickbokslegende Peter Aerts live op TV.

‘Maurice is een ondernemende, resultaatgerichte leider met een bewezen vermogen om bedrijven te transformeren en groei te stimuleren op de Noord-Europese markten. Zijn tomeloze energie en uitmuntende leiderschap zullen gemist worden. Maurice was de sleutel bij het verwezenlijken van onze wereldwijde ambities door de internationale aanwezigheid van Paramount uit te breiden, succesvolle partnerschappen aan te gaan en onze streamingvisie uit te rollen. We danken hem voor zijn inzet en wensen hem het beste met zijn nieuwe hoofdstuk, aldus Thomas Goller, COO Paramount International.’

Rogier van de Paverd zal naast zijn rol als VP Ad Sales Central & Northern Europe and Asia de taak van Country Manager Benelux op zich nemen. 

1 Comment

  1. P+? Wat is dat?
    Paramount+ ???? Raar dat dat zo wordt afgekort!

    Trouwens bericht lijkt gewijzigd want eerst stond september als lanceerdatum voor SkyShowtime en was er een apart nieuwsbericht over.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*