Loden Leeuw voor Martien Meiland en Haribo

Snoepfabrikant Haribo en Martien Meiland hebben een Loden Leeuw uitgereikt gekregen voor de irritantste reclame van het jaar.

De commercial van Haribo werd met 39 procent van de stemmen gekozen. Televisiepresentator Martien Meiland kreeg de Loden Leeuw voor de irritantste reclame met een BN’er. 

Ook Hornbach en matrassenfabrikant Decupré scoorden hoog in deze awards van televisieprogramma Radar.

De Loden Leeuw wordt sinds 2002 elk jaar uitgereikt. Dit jaar brachten 103.000 mensen hun stem uit.

1 Comment

  1. Het wordt tijd dat de snoepfabrikanten van Haribo zich een keer verslikken in hun eigen infantiele aanprijzingen van hun producten. Hoe kleinerend en minachtend kun je zijn naar je consumenten? Ze waren ook nog zo kinderachtig om de poedelprijs niet ‘live’ in ontvangst te willen nemen, zodat AVRO/TROS haar toevlucht moest nemen tot een ‘deep fake’ persiflage van de uitreiking. Martien Meiland reageerde een stuk sportiever en spontaner op zijn uitverkoring tot winnaar van de Loden Leeuw. “Die komt naast de Televisierring te staan”, zo ontwapende hij de toekenning van de parodieprijs. Ik denk dat hij daarmee zijn populariteit zelfs nog een extra push omhoog gaf.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*