
Per 1 juli 2025 wordt Lisa Paulet Vos benoemd tot zendermanager van Veronica, naast haar huidige functie als Manager Global Acquisitions bij Talpa Network. Zij neemt het stokje over van Remko Terlouw, die de rol van zendermanager bij Veronica tijdelijk vervulde. In haar nieuwe rol krijgt Lisa de verantwoordelijkheid over het zenderprofiel, de programmering en de strategische koers van Veronica.
Lisa Paulet Vos (34) begon haar carrière bij MediaCom en deed daarna brede ervaring op bij onder meer de zenders MTV, Disney XD en de NPO-organisatie. De afgelopen jaren heeft zij zich bij Talpa Network ontwikkeld tot Manager Global Acquisitions. Met haar brede achtergrond in strategie, programmering, distributie én aankoop brengt zij een waardevolle mix van kennis en visie mee naar haar nieuwe rol.
“Veronica is voor mij persoonlijk en professioneel een zender met impact,” zegt Lisa Paulet Vos. “Thuis stond de tv altijd aan op Veronica – de beste films en series die je niet wilde missen. En dat is vandaag de dag nog steeds zo. Dat ik nu niet alleen de aankoop mag doen voor Veronica en NET5, maar ook de koers van Veronica als zender mag bepalen, voelt als een enorme eer. Ik kijk ernaar uit om verder te bouwen aan een onderscheidend profiel en een sterke merkbeleving.”Frans Klein, Directeur Televisie Talpa Network, over de benoeming: “Lisa is in mijn ogen net zo stoer als de zender zelf. Zij heeft zich bewezen als een sterke strategische denker met een scherp oog voor content en de kijker. Ze kent de markt, weet wat werkt en durft keuzes te maken. Haar aanstelling als zendermanager Veronica is een logische volgende stap en we hebben er alle vertrouwen in dat zij de zender verder zal versterken en vernieuwen.”
Totale onzin een aparte zendermanager voor Veronica.
“Veronica is voor mij persoonlijk en professioneel een zender met impact,” zegt Lisa Paulet Vos. “Thuis stond de tv altijd aan op Veronica – de beste films en series die je niet wilde missen. En dat is vandaag de dag nog steeds
De laatste keer dan Veronica impact had was voor 2000 (toen Veronica nog bij RTL hoorde) toen was Lisa 9. Verder noemt ze de beste films en series die je niet wilt missen. Met de komst van alle streamingdiensten zijn er nog maar weinig mensen die films en series op Veronica kijken. Er kijkt echt geen hond naar deze zender.
Als ze er nu weer echt een volwaardige zender zoals voor 2000 met veel mensen eigen content van maakt dan kan het nog wat worden met Veronica. Maar ik zie het somber in voor het merk.
Precies, welke impact? Net5 krijgt voorrang met Nederlands content en dat gaat niet al te best. Ze zullen echt niet veel gaan investeren in Veronica, ook omdat ze de onderneming binnen afzienbare tijd gaan verkopen aan een andere partij. En het zal zo veel mogelijk moeten opleveren voor John de Mol.
Voor die verkoop aan een andere partij is het wel slim als ze meer investeren in Veronica met meer Nederlandse content. Dat hoeft niet perse heel duur te zijn. Als ze nu ook nog stoppen met het aankopen van die dure serie en film pakketten blijft er nog meer geld over. Andere partijen zijn daarin niet geïnteresseerd. In dit geval dan Mediahuis
Van 18 tot 20.30 herhalingen van (steeds dezelfde) sitcoms. In het weekend Border Patrol. Op de vrijdag aankoop van programma’s die een jaar eerder al exclusief op Prime stonden.Nog een paar films (volgende week Face off uit 1997!) en het schema is weer vol. Oke, een paar series hebben ze wel exclusief (niet te streamen). Werk aan de winkel daar!
Maar met welk materiaal kunnen ze aan de winkel werken? Waar zij vroeger de programmering konden vernieuwen met nieuwe sitcoms en US series blijven die nu allemaal bij de streamingsdiensten. De kurk waar de zender op drijft brokkelt langzaam af.
Dat valt toch best mee. Er zijn zo ontzettend veel series die niet of nooit op streamingdiensten zijn te zien. The Conners recent bijvoorbeeld. Reba. The Drew Carey Show. Ellen. Nog los van series die er al jaren niet meer op staan als That 70’s show of Married with Children. In plaats van nu altijd Big Bang en Two and Half man 2,5 uur uit te zenden.
Het hoeven helemaal geen nieuwe (of oude) sitcoms en US series te zijn.
De zender kan relatief best goedkoop worden ingericht met meer Nederlandse content. Met een beetje samenweking/overlap met de 2 andere zenders NET5 en SBS6. Het initief van NET5 door met meer Nederlandse content te komen is goed. Waar ze echter in gefaald hebben is dat het niet de juiste content was, er geen reclame en kandidaten oproepen vooraf zijn gemaakt voor deze programma’s en dat de kandidaten weer allemaal mensen waren van een castingbureau die zichzelf helemaal geweldig vinden en op tv willen komen. Daar zit de kijker niet op te wachten.
Talpa heeft met name op streamingsgebied de boot gemist. KIJK is natuurlijk helemaal niks en er nu nog een starten heeft geen zin maar, meer samenwerken met bestaande streamingsdiensten kan natuurlijk wel. Samen programma’s ontwikkelen en delen. Met Gooische Vrouwen hebben ze dit al gedaan voor SBS6 (afspraken waren alleen niet zo goed tussen RTL en Talpa) en een mooi voorbeeld dat een samenwerking heel goed kan zijn is die tussen Netflix en VRT MAX.
1 juli bijna einde humor tv 24 en holland doc 24
Jammer dat rick moest verdwijnen…maakte samen met stenders nog echt onderscheidende radio…
Veronica jeugdsentiment dat was het dan wel.Hoe vaak wel niet geprobeerd om een nieuwe start te maken.
Stop er mee of keer terug in het publieke bestel VeronicaBNNVara
niet met bnn-vara. dat is toch heel wat anders dan wat veronica vroeger was. het oude bnn oke, de huidige absoluut niet
Sterker nog BNN is gewoon helemaal weg. De VARA heeft het na de fusie gewoon helemaal de nek omgedraaid.
maar voor stenders is het wel gaaf. varonica
Op 1 september 1995 is Veronica officieel overleden. Wat er daarna nog onder de naam Veronica op tv was had niks te maken met het roemruchte Veronica van weleer.
Niet helemaal eens, de tijd dat Veronica in HMG met RTL zat was het echt nog wel Veronica. Wat jammer is dat de samenwerking niet geheel naar tevredenheid verliep en Veronica door RTL als melkkoe werd gebruikt. Het was wel een domme zet daarna om uit die samenwerking te stappen. Ze hadden beter kunnen proberen het naders op te lossen.
Dat probleem is in 2003 opgelost. Na een wat mager jaar 2002 kwam Veronica weer terug.
Omdat Veronica al heel lang bestaat, zie je vooral bij de oudere generaties 50-plussers dat die allemaal hun eigen favoriete voorkeursperiode van Veronica hebben. Wat je vaak leest is dat de periode vanaf 2003 oninteressant gevonden, overgeslagen wordt en de voorkeur wordt aangegeven voor de periodes van Veronica tot 1992.
Veronica is vanaf rond 2003 gewoon alleen nog een naam van een zender. Dat probeer ik je hierboven uit te leggen. Het heeft helemaal niets met Veronica te maken behalve dat het de naam draagt. Als je de naam van de tv en radiozender morgen zou veranderen dan zou dat helemaal niets uitmaken. Het gros van de mensen zou het niet eens doorhebben. Je verhaaltje hierboven gaat op voor de periode t/m bij HMG met RTL maar, voor daarna niet meer. Overbodige kosten voor Talpa en Mediahuis.
meer.
Je moet ook rekening houden met de generaties die na ons geboren zijn. Die de periodes, fases van Veronica tot 2001 niet hebben meegemaakt.
Dat doe ik ook. Voor die generaties erna dekt de naam Veronica de lading niet. Het is een merk dat niet leeft onder die generaties. De zender had elke andere naam kunnen hebben met het zelfde resultaat. Overbodig kosten voor Talpa en vorige eigenaren van de zender om steeds die naam licentie te kopen.
In mijn beleving is Veronica wel iets anders geworden sinds 2003, vergeleken met de fases van Veronica tot 2001. Tot 2001 bediende Veronica voornamelijk jongeren. En sinds 2003 concentreert Veronica zich meer op (volwassen) mannen. Ik begrijp jouw argument dus wel.
Dat dan in jouw beleving.
In de beleving van het gros van de mensen is dit niet zo.
Sterker nog als je het nieuwe generaties vraagt zullen ze zeggen Veronica? Nooit van gehoord. Ik moest zelfs laatst iemand van in de 20 uitleggen wie Andre van Duin is.
En je hebt gelijk Talpa (en vorige eigenaren) concentreren zich met Veronica voornamelijk op (volwassen) mannen. Met het zelfde resultaat in cijfers had de zender elke andere naam kunnen hebben. Daarvoor hoeft echt niet elke keer de naam Veronica in licentie te worden gekocht.
Het is inderdaad wel zo dat er meer gedaan kan worden op de jongste generaties van nu meer te betrekken bij Veronica. Dat gaat om de radiozender en de televisiezender van Veronica, die moeten allebei meer onder de aandacht komen bij jongeren.
Bij Radio Veronica is er recent nog, sinds de komst van Rob Stenders in 2021 juist ingezet op veroudering, met het draaien van meer classics uit de jaren 70 en 80. Hiermee bereik je de jongste generaties natuurlijk het minst.
Beste Patrick, het heeft geen zin de jongeren nog te betrekken bij de radio en de tv zender want, jongeren kijken op die manier geen tv meer.
Moet het dan helemaal gedaan zijn met het merk Veronica? Nee dat denk ik niet maar, dan moet het merk breed ingezet worden op radio, tv en online. Zoals Mediahuis dat heeft gedaan met de tv zenders in Belgie met de naam Play (online Goplay) Ik denk dat het merk Veronica het zeker verdient en in zich heeft om helemaal opgebouwd te worden. Ik denk dat Talpa zelf dat niet meer gaat doen maar, dat het bij een overname (of fusie) met Mediahuis zeker mogelijk is. Het zou stom zijn om dan voor de benaming SBS te kiezen. SBS heeft een beetje een negatief imago als merk en de zenders hebben ook helemaal niets met het bedrijf SBS te maken. Dus een nieuwe naam voor om te beginnen de tv zenders zou goed zijn. Dat zou Veronica 5, 6, 7 en 8 kunnen worden.
Mag dat ook 31 augustus 1974 zijn?
Maak daar maar het jaar 2074 van!
Wat een onzin dat Veronica op 1 september 1995 zou zijn overleden, zoals ik hier in de reacties lees. Veronica heeft de afgelopen 30 jaar veel concurrentie gekregen. Desondanks bestaat het nog steeds. Voor een commerciële zender is het niet bruikbaar om te roepen dat het al decennialang niks meer is. Met zo’n negatieve instelling is de zender niet over te brengen naar de volgende generaties, denk ik.
De tijd van de Veronica Omroep Organisatie is een fase van Veronica geweest en geen doel. Het doel en de wens was om commercieel te gaan, zoals dat nu de afgelopen 30 jaar het geval is. De nieuwe zenderbaas mag trots zijn dat ze mag verder bouwen aan de lange geschiedenis van Veronica.
Het huidige Veronica heeft helemaal niets te maken met de tv en de radiozender. Talpa en Mediahuis hebben alleen de naam in licentie. Feit is dat de afgelopen 30 jaar ze met het merk Veronica niet doen waarvoor het zou moeten staan. Natuurlijk zou het anno nu anders moeten dan toen en komt dat niet meer terug maar, zoals met name de tv zender er de laatste jaren bijhangt kun je net zo goed de licentie voor het gebruik van de naam niet verlengen en de zender weer gewoon V8 noemen vanuit Talpa zelf. Of een andere naam. Als je niets met het merk wil doen zijn het overbodige kosten. en wat Lisa zegt hierboven is er onzin over vroeger en nu maar, laten we haar het voordeel van de twijfel geven en gaat ze met die verandering komen.
Zelf vindt ik dat ze hele vrijdagavond en de woensdagavond eigelijk op de schop moet gooien want Top Gear en The Grand Tour heel eerlijk daar kijkt toch geen hond na net als border security dat is meer soap dat het echt serieus is en op primetime mogen ze die sitcoms ook wel weghalen dat is ook zo oudbollig Wat nieuwere programma zou veel helpen mooi voorbeeld paar jaar geleden hadden ze Andy VS Wesley: Scoren in de Kelderklasse en Veronica Telt Af en dat was opzich wel leuke televisie maar nu nu ook nog met die vormgeving is het allemaal wel erg matig werk aan de winkel dat is één ding wat zeker is
@Patrick Keijzer
Het is een utopie om te denken dat Veronica nog onder de aandacht van jongeren te brengen is. Zij kijken amper tot geen tv, luisteren geen radio en de naam Veronica is simpelweg te oubollig om nog aansprekend te zijn. Daarnaast: alle operationele takken waar de naam Veronica gebruikt worden zijn versplinterd. Het magazine zit bij DPG, radio valt onder Mediahuis en tv onder Talpa. Daar zit al geen enkele samenhang of synergie meer tussen, behalve het beeldmerk waarvoor de betreffende mediapartijen geld moeten dokken.
Veronica is dood, en dat is eigenlijk al gebeurd toen ze zo nodig commercieel moesten in 1995. Maar bij hun exit uit de HMG in 2000 hebben ze de stekker voor de life support er helemaal uitgetrokken en sindsdien zweeft Veronica als een geest tussen hemel en aarde omdat er een paar idealisten geen afscheid durven nemen van een merknaam die allang niet meer leeft onder de mensen.