Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen als creatief directeur Net5

Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen eind maart als creatief directeur van Net5. Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering. Ten gevolge van de coronacrisis groeide het aandeel Powered by LINDA. programma’s in de Net5-programmering niet zoals bij de start van de samenwerking was bedacht. Hierdoor kreeg de rol van creatief directeur ook niet de invulling die Linda en Jildou destijds voor ogen hadden. 

Voor de toekomst is de koers dat een programma idee van Linda en Jildou niet alleen op Net5 maar ook op een andere zender geprogrammeerd kan worden. Op die manier blijft de samenwerking op het gebied van TV met Linda, Jildou en het merk LINDA. in stand. Binnen de samenwerking tussen Net5 en LINDA. zijn er op dit moment nog een aantal producties in ontwikkeling, waaronder een Nederlandse dramaserie. Net5 en LINDA. blijven samen het grootste vrouwennetwerk in Nederland vormen en Net5 dé tv-zender waar vrouwen terecht kunnen voor hun favoriete buitenlandse topseries en -films, mooie specials en programma’s van Nederlandse bodem.

3 Comments

  1. In eerste instantie kun je natuurlijk al zeggen dat het belachelijk is dat een zender als NET5 3 directeuren moeten hebben. De reden dat Jilda en Linda het nu voor gezien houden is echt totale onzin. De toevoeging Linda zag ik terug in de punt van het logo en het gepruts met een paar Nederlandse programma’s op de woensdagavond. Het geen wat daarvoor ook al jaren gebeurde op NET5.

    Om van NET5 een goed lopende zender te maken zal er meer geïnvesteerd moeten worden in Nederlandse programma’s en series, moet het profiel van de zender aangescherpt worden en zo mogelijks zelfs de naam veranderd. Daarbij moet de programmering van de zender bijna volledig op de schop. Men pretendeert al jaren een vrouwenzender te zijn maar uit de programmering en de programma’s blijkt dat bijna nergens uit. De kijker weet waarschijnlijk niet eens op wel kanaal NET5 zit. Het is een zender je niet op zet maar waar je langs zapt en soms (zelden) blijft hangen. De week daarna ben je vergeten dat je iets aardigs had gezien wat je wilde volgen. De zender is totaal niet herkenbaar en de binding van de namen NET en Linda is elke kijker ontgaan.

    Er valt best wat van te maken maar men wil dit al jaren mogelijk maken voor een appel en een ei. Los van dat er telkens iemand anders directeur word en steeds opnieuw het wiel gaat uitvinden en dan met soort gelijke ideeën als van haar voorgangers op de proppen komt. Zonder een groots budget en iemand die verstand heeft van hoe je zender bouwt gaat het nooit werken.

    • Prachtig verwoord. Ik denk dat de oplossing kan liggen in het merk Veronica. Men kan bij Talpa beter een ander merk kiezen om een mannenzender aan te duiden, zeker in relatie tot de radiozender.

  2. @André Helemaal eens! Als ze echt iets van de radio en tv zenders willen maken dan moet Veronica het hoofdmerk worden. Het is een beetje versleten en de jongeren generatie zegt het niet zoveel maar daar valt wel iets aan te doen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*