Kamer tegen extra tv-reclame bij NPO

Een Kamermeerderheid vindt het geen goed idee dat de NPO meer tv-reclame mag uitzenden. Een motie van GL-PvdA tegen het kabinetsplan kreeg steun van onder meer D66. Alleen PVV, VVD en CDA stemden tegen.

Het demissionaire kabinet wil het reclameaandeel op NPO-zenders verhogen van 8 naar 10 procent. Minister Moes (Media, BBB) verwacht dat dit jaarlijks circa 12 miljoen euro oplevert. De Kamer stemde ook al tegen reclame bij NPO-podcasts.

Spreekbuis.nl

WAARDEER DIT ARTIKEL!

Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine bijdrage, dan kan dat. Zo help je onafhankelijke mediajournalistiek in stand houden.

Donatie Spreekbuis € -