
Een Kamermeerderheid vindt het geen goed idee dat de NPO meer tv-reclame mag uitzenden. Een motie van GL-PvdA tegen het kabinetsplan kreeg steun van onder meer D66. Alleen PVV, VVD en CDA stemden tegen.
Het demissionaire kabinet wil het reclameaandeel op NPO-zenders verhogen van 8 naar 10 procent. Minister Moes (Media, BBB) verwacht dat dit jaarlijks circa 12 miljoen euro oplevert. De Kamer stemde ook al tegen reclame bij NPO-podcasts.
WAARDEER DIT ARTIKEL!
Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine bijdrage, dan kan dat. Zo help je onafhankelijke mediajournalistiek in stand houden.
