Jeroen Kreijkamp: (Hilversum Marketing): ‘Media zijn al lang niet meer traditioneel maar gedreven door digitale innovatie, technologie en creativiteit’

Hilversum Marketing is partner van de Online Radio Awards. We vroegen directeur Jeroen Kreijkamp naar Hilversum als dé Mediastad van Nederland.

Je bent sinds 1 januari 2019 directeur van Hilversum Marketing. Voel je je al thuis in Hilversum en hoe kijk je nu naar Hilversum als directeur van Hilversum Marketing?
Jazeker. ik zie Hilversum als een stad waar het enerzijds een fijne plek is om te wonen, te bezoeken en te winkelen en het anderzijds de Mediastad is van Nederland en van vele creatieve makers.

Hilversum is dé Mediastad van Nederland. Hoe laden jullie dit als City Marketingbureau, oftewel hoe zetten jullie Hilversum op de kaart?
Wij positioneren Hilversum als stad van creatieve makers met onze b2b website business.livehilversum.com. De media is al lang niet meer traditioneel maar gedreven door digitale innovatie, technologie en creativiteit. Het laatste nieuws, de nieuwste sites, games en digitale toepassingen, ze worden hier allemaal bedacht in Hilversum. En gemaakt. En uitgezonden. In Hilversum  zijn makers, decorbouwers, architecten, ontwerpers, webbouwers, podcasters, showmasters, muzikanten en digital creatives. Hilversum is de plek waar we verder bouwen aan de toekomst van de creatieve digitale industrie en media. Nationaal en internationaal.

Jullie zijn één van de belangrijke partners van de Dutch Media Week en de Online Radio Awards. Waarom vinden jullie dit belangrijk?
Omdat beide evenementen bijdragen aan de positionering van Hilversum als stad van creatieve makers op het gebied van Media, Digital, Design en Sound,

Jullie maken vanuit het merk LIVE Hilversum veel content. Zijn jullie zelf ook met onlineradio en podcasts bezig?
Wij gebruiken zelf alle vormen van media op onze kanalen. Van Blogs en Vlogs tot testimonials , alles om de bewoners, bezoekers en bedrijven te inspireren over Hilversum.

Naar welke online radiostations en podcasts luister je zelf graag?
Ja steeds meer, bijvoorbeeld naar de beste podcast over politiek “Betrouwbare bronnen” van Jaap Jansen en deze zomer nog naar de podcast van de VPRO “de Wending” over wakker in de nieuwe wereld na  de coronacrisis

Dit interview is onderdeel van Onlineradioawards.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*