Hilversumse Media Mile-zuilen voorlopig leeg

De vier Media Mile-zuilen zijn na de onthoofding van de Loeki de Leeuw-pop – eind vorige week – uit voorzorg allemaal leeggehaald. Op een microfoon na staat er nu niets meer in.

Voor de citymarketeers van Hilversum was de maat vol na de onthoofding van de Loeki de Leeuw-pop, die in de zuil op de hoek van de Lage Naarderweg en de Borneolaan stond. Zeker ook met een eerdere diefstal van een pop uit de Sumatralaan-zuil in het achterhoofd.

,,We gaan nu eerst bekijken hoe we de zuilen meer hufterproof kunnen maken”, vertelt directeur Jeroen Kreijkamp van Hilversum Marketing. ,,Bovendien wilden we sowieso al met een ander inhoudelijk verhaal gaan komen, met andere spullen in de zuilen. Gezien de vernieling hebben we daarom besloten om de boel meteen maar weg te halen.”

Kreijkamp kan niet zeggen wanneer er weer meer in de zuilen is te zien dan alleen de microfoons. Dagen? Weken? Maanden? ,,Zeker geen dagen in elk geval, dat duurt wel iets langer. Maar een datum kan ik niet geven.”

De Media Mile is ruim een jaar geleden gestart en zou moeten uitgroeien tot een attractie op zich. In de interactieve route zijn vier vitrinekasten – ’zuilen’ genoemd – opgenomen: bij De Vorstin, op de Lage Naarderweg, op de Sumatralaan en bij Beeld en Geluid.

Lees ook: Hilversumse Loeki-sloper staat op camerabeeld: ’Niet toevallig, hij had gereedschap bij zich’


Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*