Online advertentienetwerk PodcastAds officieel van start

Het online advertentienetwerk PodcastAds is officieel van start gegaan. De startup concentreert zich op het ontwikkelen van commerciële proposities rondom premium podcasts en innovatieve audio-on-demandproducties van onder meer merken, uitgevers en audio-influencers.

Het netwerk dat geheel geautomatiseerd online advertenties uitserveert in en rondom audio-content, werd onlangs nog verkozen tot winnaar van Nederlands MediaNetwerk Startup Competitie 2020. Dit is met name te danken aan zijn partnernetwerk en de sterk groeiende behoefte van marketeers om audio-on-demand tot een vast onderdeel van hun mediamix te maken. Bij (podcast)uitgevers ziet oprichter Jan-Willem Borsboom tegelijkertijd een grote behoefte om de eigen audiocontent te gelde te maken door oplossingen zoals PodcastAds.

“Op basis van onze ervaring met het bouwen en onderhouden van adnetwerken zoals DoubleClick, AdLINK, Response Republic en Affilinet zijn we met PodcastAds in staat om beide marktpartijen op hun wenken te bedienen”, aldus Borsboom, die eerder onder meer werkte voor Improve Digital, Radio 538 en GroupM.

“Mede door mijn ervaring als CEO APAC bij GroupM weten we heel goed hoe we mediabureaus hierin kunnen servicen. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Dan heb je het niet alleen over de klassieke pre-roll, maar ook sponsoring & hostread tot branded series. Kortom, een zeer breed palet aan audio-advertisingproducten.”

Borsboom was eerder werkzaam voor diverse (inter)nationale media- en adtechbedrijven. Zo was hij onder meer Manager Digital Development bij RTL Nederland, Directeur Digital bij Radio 538, CEO GroupM Connect APAC en VP Strategic Solutions bij Improve Digital.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*