Het kijkgedrag van vrouwen tussen de 25 en 34 jaar

Doelgroep
Bindinc. VOD Insights geeft inzage in het kijkgedrag van specifieke doelgroepen. Deze keer ligt de focus op een nieuwe doelgroep, namelijk vrouwen tussen de 25 en 34 jaar.

De vrouwelijke kijkers van 25-34 jaar kenmerken zich door behendigheid met technologie en worden gezien als idealistisch. Ze verkiezen flexibiliteit boven zekerheid en zijn vaak gefocust op zichzelf. Ook worden deze vrouwen vaak gezien als idealistisch. Dit komt doordat ze vaak zijn opgegroeid in een wereld waarin alles mogelijk is.

Kosmopolieten
Als we kijken naar Mentality doelgroepenmodel van onderzoeksbureau Motivaction, valt het grootste gedeelte van deze vrouwen tussen de 25-34 jaar in de groep ‘Kosmopolieten’. Dit doelgroepenmodel vormt een concreter beeld m.b.t. de gewoontes, voorkeuren en mediamentaliteit van de Nederlandse kijker. Deze Kosmopolieten staan bekend om hun wereldwijde perspectief, streven naar persoonlijke groei en hebben een passie voor het vergaren van kennis en informatie over diverse onderwerpen. 

Ze ervaren een constante drang om te presteren en hechten grote waarde aan erkenning, succes en materiële bezittingen. Deze kritisch denkende globetrotters beschouwen de wereld als hun podium en streven ernaar om een rijk leven te leiden, nieuwe ervaringen op te doen en hun horizon te verbreden.

Vanuit Bindinc. VOD Insights hebben we gekeken naar welke series het meest gestreamd werden door deze doelgroep in januari 2024: 

  1. Fool Me Once (Netflix)
  2. Echte Meisjes in de Jungle (Videoland)
  3. Married at First Sight (Videoland)

Verrassend genoeg staan de verlangens van de Kosmopoliet en het kijkgedrag van de vrouwen tussen 25 en 34 jaar lijnrecht tegenover elkaar. Het lijkt erop dat deze kritische wereldburgers zich toch snel laten verleiden door het populaire genre ‘reality’ en snel vallen voor de ‘guilty pleasure’ titels op de streamingdiensten. Zo waren de meest populaire genres onder deze groep in januari 2024 reality, drama en comedy. 

Wil je meer inzichten in specifieke doelgroepen en kijkersdata op de streamingdiensten van Nederland? Neem contact op met branco.scherer@bindinc.nl voor een vrijblijvend gesprek.

1 Comment

  1. Ik waag zeer te betwijfelen of het grootste deel van deze leeftijdsgroep kosmopolitisch is. Waar haalt Motivaction dat vandaan? Ik had nog wel willen zien hoe en of deze groep lineair tv kijkt. De top drie doet vermoeden dat ze dat weinig doen. Dan snap ik wel dat er nu advertenties en reclames komen op streamingdiensten. Het is een commercieel aantrekkelijke groep.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*