Gen Z is wel degelijk geïnteresseerd in nieuws, maar het is voor nieuwsorganisaties nog best een zoektocht om deze moeilijk bereikbare doelgroep aan zich te binden. Kant-en-klare recepten om jongeren te bereiken, lijken er in ieder geval niet te zijn. Dat is de conclusie die viel te trekken na het uitverkochte Cross Media Café – Gen Z: breaking the news?
Lees het verslag of kijk de opnames terug:
https://mediaperspectives.nl/gen-z-blijft-zoekplaatje-voor-nieuwsorganisaties/
Tiktok is een gevaar volgens de overheid. Nos en zeker gen z kan het niet boeien. Chinezen nemen het over. Zie de elektrische auto’s. Ik las ook 100 satelliet lanceringen per jaar enzovoort.
If you can’t beat them join them
Ik kan mij niet herinneren dat in vorige decennia de nieuwsmedia naar bepaalde generaties zocht. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat het aantrekken een vorm van pushing is, maar vooral een vorm van pulling. Kijk niet naar generaties, maar start een lineair nieuwskanaal en zoek van daaruit vormen om publiek, ongeacht de (volwassen) leeftijd te trekken.