Event over mediagebruik en bereiken van jongeren

Ruim twee miljoen Nederlanders zijn tussen de 10 en 20 jaar. Dit is bijna 12 procent van de gehele Nederlandse bevolking. Voor media is het echter een uitdaging om deze doelgroep goed te bereiken. Op dinsdag 31 oktober van 14:00-17:00 uur organiseert iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid een Cross Media Café met het thema: ‘Wat doet de jeugd’. Het Cross Media Café zal ingaan op mediagebruik door jongeren en initiatieven om hen te bereiken. Met presentaties van onder andere: Barbara Schouten (GfK), Eric van Stade (AVROTROS) en Mandy van der Wal (Telegraaf Media Group).

Programma
Het programma start om 14:00 uur en sluit af met een netwerkborrel bij Beeld en Geluid. Op het programma staan de volgende sprekers:

  • Eric van Stade (AVROTROS) over de manieren waarop zij als omroep de jeugd proberen te bereiken.
  • Mandy van der Wal (Telegraaf Media Groep) over hun online video aanbod.
  • Pim van Valkengoed is de Nederlandse kampioen Hearthstonet. Hij heeft zijn eigen kanaal op Twitch en laat in zijn presentatie zien hoe hij Twitch inzet en hoe hij omgaat met zijn publiek.
  • Barbara Schouten presenteert de laatste cijfers van GfK.
  • Eugene Hendrikx presenteert Fantube.me, een nieuw online media platform dat de allergrootste sterren uit de wereld bijeen brengt om (tegen betaling) persoonlijke videoboodschappen naar hun fans te sturen en daarbij geld in te zamelen voor een goed doel.
  • Brigitte Jansen (Beeld en Geluid) over het gebruik van GIFs als uitingsvorm en het Beeld en Geluid Giphy kanaal.
  • Martijn Winkler (VERTOV) presenteert de korte film #tagged. Een beklemmend verhaal over de lieflijke intimiteit én de vernietigende kracht van social media, verteld van het perspectief van een iPhone van een tienermeisje.
  • Ineke Middag, Head of Museum van Beeld en Geluid, over de nieuwe tentoonstelling Nieuws of Nonsens

Over Cross Media Cafés
De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten georganiseerd door iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid. Tijdens de bijeenkomsten worden deelnemers in korte tijd bijgepraat over een relevante ontwikkeling in de media en wordt ruimte gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De bijeenkomsten vinden plaats tussen 14.00 en 17.00 uur, gevolgd door een netwerkborrel. Registreren is gratis.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*