DutchView Infostrada heet nu NEP

Op het eerste gezicht lijkt het geen naam waar je in Nederland een goed merk mee zou maken. Maar het opereert dan ook internationaal. DutchView Infostrada, onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP Group Inc. , heet sinds 1 januari 2016 NEP. De nieuwe bedrijfsnaam vertegenwoordigt alle internationale expertise, activiteiten en bronnen van zowel de DutchView Infostrada bedrijven als haar Amerikaanse moedermaatschappij.

De Amerikaanse NEP Group INC. is wereldmarktleider op het gebied van facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en  live-evenementenindustrie. Eind augustus 2015 nam NEP al Consolidated Media Industries (CMI) over, waarvan DutchView en Infostrada onderdeel waren.

Opsplitsing
De naamsverandering moet voor DutchView Infostrada tot een wereldwijd sterkere positie leiden. In verband daarmee worden de NEP-activiteiten bovendien in drie businessunits opgesplitst: Broadcast Services, Creative Technology en Live Events.

CEO Michiel van Duijvendijk: “We blijven eigenlijk doen wat we gewend zijn, maar dan onder een andere naam. Ook de Amerikanen zijn van mening dat de hele NEP Group, ook zusterbedrijven in andere landen, kan profiteren van onze expertise. We lopen behoorlijk voorop en blijven investeren in onder meer innovatieve oplossingen”.

Mediapark
DutchView B.V. was een  bedrijf dat zich voornamelijk richt op het (live) registreren van internet-, televisie-, radio- en muziekproducties. Het bedrijf ontstond  in 2002 na de opsplitsing van het omroepbedrijf NOB. Het werkt zowel voor de NPO, commerciële en buitenlandse omroepen als voor het bedrijfsleven. DutchView beheert 10 studio’s op het Hilversumse Mediapark en 2 op het cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam.
 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*