Dutch Media Week Xperience Days geven publiek een kijkje achter de schermen op het Media Park

Dutch Media Week Xperience Days geven publiek een kijkje achter de schermen op het Media Park

Tijdens jaarlijks mediafestival Dutch Media Week staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal en kunnen mediaprofessionals zich laten inspireren tijdens een doordeweeks programma boordevol podcasts, talkshows, workshops en toonaangevende sprekers. Nieuw dit jaar is het speciale weekendprogramma gericht op het grote publiek: op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kan iedereen die geïnteresseerd is in media tijdens de Dutch Media Week Xperience Days een kijkje nemen achter de schermen van het Media Park in Hilversum. Dutch Media Week vindt dit jaar plaats van 3 tot en met 9 oktober.

Tijdens de Xperience Days presenteren alle mediabedrijven zich: van omroep tot producent en van decorbouwer tot technisch facilitair bedrijf. Met de Xperience Days wil Dutch Media Week de bezoekers meenemen in de wereld van media: hoe komen deze tot stand, welke journalistieke keuzes moeten er soms worden gemaakt en wat is de impact van media op de maatschappij. 

Open studio’s

Op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kunnen bezoekers kiezen uit een uitgebreid programma vol lezingen, activiteiten en workshops op het gebied van media. Op zondag 9 oktober gaan de deuren van het Media Park open en kan het publiek een kijkje nemen in de studio’s van onder andere Omroep Max, Viaplay en de NPO, maar ook een bezoek brengen aan onder andere NEP, het Studiocentrum, EMG en Beeld & Geluid. 

Makers aan het woord

De activiteiten tijdens de Xperience Days zijn geschikt voor jong en oud. Zo kun je bijvoorbeeld meer te weten komen over de visual effects en techniek die nodig zijn voor een populaire jeugdfilm als de Vliegende Hollanders, maar ook leren hoe je een podcast maakt. Je kunt op de foto bij een castingbureau of een zangworkshop volgen bij bekende zangcoach Babette Labeij. Spreek de makers en acteurs van BNNVARA-serie Oogappels of hoor hoe de makers van het NOS Journaal te werk gaan bij het samenstellen van de dagelijks nieuwsbulletins. Daarnaast zijn er diverse optredens en kun je tijdens de Robotshow leren over de maatschappelijke transitie naar een digitaal en gerobotiseerd leven, waarbij de bijzondere robotcollectie van Chriet Titulaer centraal staat.

Meer informatie over de programmering en aanmelden voor de Xperience Days volgt binnenkort.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*