De favoriete reclamemuziek van Erik de Zwart

De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren ook dit jaar weer de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op vrijdag 27 november wordt de gehele hitlijst uitgezonden op NPO Radio 2 in een speciaal radioprogramma van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten. Ditmaal: Erik de Zwart.

1) Moderne Mensen Kopen Bij Wehkamp.
Geschreven door mijn reclame en jingle heldin Marian de Garriga. Helaas veel te vroeg overleden maar wat een prachtige, creatieve erfenis. Ik ken de tekst nu nog uit mijn hoofd.

2) ’s lands Beste Brouwers Brouwen het: Amstel Bier.
Uit de tijd dat de reclame jingles altijd zeer pakkende melodieën hadden en luidkeels door een ieder werd meegezongen. 

3) Grolsch, Vakmanschap is Meesterschap.
Heb zelfs de ooit op de markt gebrachte elpee gekocht via Radio Noordzee Internationaal. Klassiek en heel herkenbaar.

4) Randstad Uitzendbureau-hoooooo.
Muziek van Rogier van Otterloo. Nog steeds een geweldige jingle.

5) Nikon
Zo heerlijk de geest weergevend van de amateur fotograaf op zoek naar het perfecte plaatje. De groep Radical Face en het nummer heet ‘Welcome home’.

We vroegen ook aan Erik de Zwart wat volgens hem de kracht van reclamemuziek is. ‘Muziek is emotie! Daarom hebben veel merken de kroonjuwelen uit de muziekhistorie opgepakt of ze juist laten maken en daarbij de emotie van dat nummer verbonden aan hun product.’, aldus De Zwart.

Geef jouw top 5 door op Reclamemuziektop40.nl

2 Comments

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*