D66 wil helderheid over inkomstenval bij de Ster

Door de coronacrisis zijn de advertentie-inkomsten voor mediabedrijven sterk teruggelopen. Talpa het eerste bedrijf dat aankondigde “draconische maatregelen” te moeten treffen om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te kunnen bieden. Ook RTL Nederland meldt een sterke terugval in reclame-inkomsten. D66 wil van de Minister Slob weten welke impact de coronacrisis heeft op de Ster.  

D66 heeft schriftelijk vragen gesteld aan de minister over wat de advertentie-inkomsten van de afgelopen vier maanden voor de STER zijn. Ook willen zij geactualiseerde ramingen voor de komende zomer nu grote sportevenementen en de voetbalwedstrijden zijn weggevallen en de verwachtingen of de Algemene mediareserves moeten worden gebruikt.

Naast het effect op advertentie-inkomsten wil D66 van de minister weten wat voor een impact de afgelaste festivals en (sport)evenementen heeft op de zomerprogrammering van de NPO.

4 Comments

  1. Politicus Martin Bosma is niet te spreken over de huidige werkmethode van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Volgens de PVV-spreekbuis heeft de ‘vrolijk rechtse’ omroep WNL zelfs een ‘schaamteloze deal’ gemaakt met minister Kajsa Ollongren over de onderwerpkeuze in het programma WNL Op Zondag.

    Dat er vaak D66’ers aanschuiven bij de Nederlandse Publieke Omroep wisten we natuurlijk allemaal al. Die hebben zo’n beetje een monopolypositie weten te veroveren op de publieke staatszenders.

    Maar volgens Martin Bosma gaat het allemaal nog zelfs een stapje verder:

    “Totaal schaamteloos dit. Er is DUS EEN DEAL tussen Ollongren (D66) en WNL / NPO welke onderwerpen behandeld gaan worden!!! Daarom roept het ministerie op: ‘Kijk morgen naar onze staatsomroep.’ NPO, de reclamezender van DDR66.”

    Het is nogal een aantijging die Bosma hier doet, maar de Publieke Omroep heeft in het verleden natuurlijk al vaker bewezen dat ze hun ziel nog zouden verkopen om bepaalde mensen aan tafel te krijgen. Welnu, als ze hun ziel inmiddels niet allang hebben verkocht.

  2. Ach Ja, Bosma.

    Heeft bij de PO gewerkt maar da’s niet goed afgelopen weten een aantal mensen.

    ‘retaliation” noemen ze dat in het Engels.

  3. Voordat Bosma de politiek inging was hij directeur van NRG, de Nederlandse Radiogroep. Het bedrijf ging failliet. Het exploiteerde onder andere Colorful Radio, een zender die zich afficheerde als ‘de enige landelijke multiculturele zender’. Hijzelf noemde het later een R&B-zender

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*