Cross Media Café in het teken van ‘Media Experiences’

Het tweede Cross Media Café van 2016 wordt gehouden op donderdag 14 april van 14.00-17.00 uur in het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid, Het onderwerp van dit Cross Media Cafe ”Media experiences”. Hoe kan je in een ruimte media gebruiken voor een bijzondere ervaring? Met speciale aandacht voor gebruik van media in musea, attractieparken en events, met daarbij  een bijzondere VR demo en internet-of-things toepassingen voor de media industrie.

Het programma op 14 april is als volgt: 

11.00-12.30 Mogelijkheid tot bezoeken Beeld & Geluid onder begeleiding, met erna lunch. Informatie over deze optie volgt.

14.00-15.15 Deel 1

  • Monique van Dusseldorp (curator/moderator), Freek van ’t Ooster, directie iMMovator
  • Ineke Middag is Manager Museum bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid op het Mediapark. In dit gebouw worden niet alleen de omroep archieven opgeslagen en ontsloten, het biedt de vele bezoekers ook een kijkje in de wereld van de media in de Beeld & Geluid Experience. Deze in 2006 geopende tentoonstelling laat de bezoekers o.a terug gaan in de televisietijd met een RFID ring, die ervoor zorgt dat elke bezoekers een programma op maat te zien krijgt. De komende twee jaar wordt de Experience vernieuwd, in samenwerking met een breed palet aan partners.
  • Paul Skinner is de Creative Director van Tellart,  een internationale design studio in Amsterdam, die in veel van hun werk de verbinding tussen de digitale en de analoge wereld maakt. Recent hebben zij het ”Museum of the Future” in Dubai ontwikkeld, met gebruikt van alle mogelijke nieuwe technieken. In het openingsverhaal gaan zij in op de mogelijkheden en problemen die zij tegenkwamen bij het ontwikkelen van bijzondere media experiences.
  • Samuel Snider-Held en Chris Byrne werken bij Mediamonks, een creatief bedrijf dat alle nieuwe techniek inzet om bijzondere ervaringen te creeren. In deze bijdrage laten ze een aantal voorbeelden zien van innovatief en verrassend gebruik van media ervaringen voor grote brands.
  • Henri Smeets, oprichter  C360 over panorama ervaringen, en met speciale demo van de Samsung VR gear

15.15-15.45 Pauze en bezoek aan demos

15.45-17.00 Deel 2, Cases

  • Jip Samhoud is de oprichter van &Samhoud Media en de initiatiefnemer van VRCinema in Amsterdam en Berlijn. 
  • Iskander Smit, is strategy director bij Info.nl, en zal  Stampions presenteren, een spel in een vorm van een beacon-applicatie die de fysieke wereld combineert met een digitaal platform. Met de app zoek je stempels die musea en monumenten voor jou hebben verstopt. Na een editie langs de Zaan in 2015, zullen dit toerismeseizoen een twintigtal Stampions letterlijk Amsterdam gaan omcirkelen! 
  • Remco Bron, oprichter Inbeacon, over het gebruik van beacons bij Sail2015
  • Bart Bonnevalle, business developer bij Noterik presenteert de museum spotlight app, waarmee bezoekers via hun mobiele telefoon informatie kunnen ophalen en achterlaten. Noterik werkt nu aan een versie die publiek ook kan betrekken bij buitenreclame. 
  • Dropstuff  is een media netwerk, pionier in media ontwerp in de (semi)publieke ruimte, musea en openbare artistieke belevingen. DROPSTUFF presenteert zich via videokunst, artistieke games en interactieve installaties. 

 

Suggesties voor sprekers of onderwerpen? We horen ze graag! Stuur een e-mail naar Monique van Dusseldorp.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*