‘Cordcutting groeit door Covid-19’

Volgens de tweede Future of TV-enquête onder meer dan 2100 Amerikaanse consumenten door reclametechnologiespecialist The Trade Desk, stijgt door Covid-19 het aantal ‘cordcutters’ (consumenten die hun vaste tv-abonnementen beëindigen) sneller af dan eerder werd gemeld.

Uit de gegevens blijkt dat 27 procent van de Amerikaanse kabel-tv-abonnees van plan is hun abonnementen tegen het einde van 2021 te schrappen. Dat percentage is bijna het dubbele van de 15 procent van de kabelabonnees die aangaven hun vaste tv-abonnement in 2020 door te staken. Tevens is dit aanzienlijk hoger dan de geschatte 3 procent jaarlijkse afname gerapporteerd door eMarketer vóór 2020.

De Amerikaanse nieuwssite Advanced Television meldt: “De Covid-19-pandemie heeft het consumentengedrag en de trends versneld die een nieuw tijdperk van tv-consumptie definiëren. Nu meer Amerikaanse consumenten thuis werken, velen onder verhoogde budgetdruk staan, en met de bredere beschikbaarheid van streamingdiensten, is het streamingverbruik nu goed voor 68 procent van het tv-kijken, tegenover 28 procent voor het traditionele tv-kijken.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*