Column Jan Slagter: ‘Niks op tv?’

Je hoort wel ’s klagen dat er zo weinig op tv is in de zomermaanden. MAX beseft terdege dat in deze periode niet iedere kijker op een zonnig buitenlands strand zit. De thuisblijvers en kijkers op afstand hebben behoefte aan leuke en goede televisie.

En dat u dat waardeert blijkt uit onze geweldige kijkcijfers! Met name de maandagavond springt eruit. Vorige week belandden twee MAX-programma’s in de top 3. De eerste afl evering van ‘We zijn er Bijna!’ (met een recordaantal van 1,9 miljoen kijkers) moest alleen de vaste nummer één – het ‘Achtuurjournaal’ – voor laten gaan. Op de derde plaats kwam het al de hele zomer.  scorende ‘Groeten van MAX’ met 1,4 miljoen kijkers. Ruim een half miljoen mensen keken er naar ‘Hollandse Zaken’ en bijna evenveel naar de ‘Baardmannetjes’.

Ook de herhalingen van ‘Droomhuis Gezocht’ blijven een hit. Over het succes van ‘Zwarte Zwanen’ schreef ik vorige keer al. “Echte reality-tv” zette de Volkskrant boven een drie-pagina artikel gewijd aan ‘We zijn er Bijna!’ en “100% cynismevrij”. “Niemand wordt te kijk gezet. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten”, aldus de krant. Ik ben het niet altijd eens met dit dagblad, maar hierin kan ik ze alleen maar gelijk geven! Gelden die kenmerken eigenlijk niet voor elk MAX-programma?

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*