In de documentaire Bijna beroemd worden vier jongeren gevolgd die op het punt staan door te breken. Zo wil rapper Sidney (19 jaar) nog succesvoller worden dan zijn vader, die volkszanger is. Hij maakte met hem al de hit ‘Helemaal lijp met mijn shishapijp’, maar Sidney wil nu, op zichzelf, laten zien dat hij meer is dan een ééndagsvlieg. De 20-jarige Kleine John is niet alleen bekend van zijn YouTube-kanaal, maar ook van de hits die hij samen met producer/rapper Chavanté (21 jaar) uitbrengt. Ze zijn vrienden én collega’s. Optreden, tracks opnemen, YouTube-content maken: het is hard werken om de fame te pakken. Ze komen bijna niet meer aan hun nachtrust toe, hun trein blijft maar rijden. En wat als de één succesvoller wordt dan de ander? De 20-jarige Sophie hoopt dat haar rol in de dagelijkse soap Goede tijden, slechte tijden leidt tot meer acteerwerk. Maar helpt deze GTST-stempel haar of heeft ze er last van? Sophie wil ondertussen ook volop aanwezig zijn op haar socials, maar wat is nu careerwise handig om wel en wat niet te plaatsen? Alle vier willen ze naar de top, dromen ze van de roem en alles wat daar bij hoort. Maar waar komt hun drang om beroemd te worden eigenlijk vandaan? Uit onderzoek van 3Vraagt blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar de ambitie heeft of heeft gehad om beroemd te worden. Gaat het deze vier jongeren uiteindelijk lukken? En als de top bereikt wordt, maken al die tienduizenden volgers op social media, die hordes gillende fans en een dikke bankrekening nou écht gelukkig?
Bijna beroemd, vanaf vrijdag 19 mei op NPO Start |
Geef als eerste een reactie