Blog: Mattie & Wietze goed voor ‘zwak merk’ Sky  Radio

Al weken gaan er geruchten dat het Qmusic-radioduo de overstap gaan maken naar Sky Radio. Met hun ochtendshow zijn zij al enkele jaren een belangrijk onderdeel van het succes van Qmusic, maar het lijkt erop dat het populaire radiostation het straks zonder hen moet doen. De mogelijke overstap betekent ook dat Sky Radio voor eerst in haar bestaan programma’s met een radio-dj gaat uitzenden.

John de Mol staat is jarenlang belangrijkste mediaman van Nederland. Door zijn aankoop van bijna alle landelijke commerciële radiostations, de SBS-kanalen en een aanzienlijk aantal aandelen in TMG zal daar komende jaren weinig verandering in komen. Toch is het opmerkelijk dat deze De Mol zich zo erg richt op traditionele mediaplatformen, die de laatste jaren zo onder druk staan. Vooral het medium ‘radio’ heeft met internetradiostations en Spotify geduchte concurrentie gekregen.

Ondanks dat Sky Radio al jarenlang één van de meest beluisterde radiostations is het door de opkomst van Spotify ook direct het zwakste merk binnen de Talpa Radio. Met Spotify playlists vervalt de toegevoegde waarde van Sky Radio en alleen met radio-dj’s zul je in de toekomst een echt profiel ontwikkelen. Spotify blijft voor de toekomst een gevaar voor de huidige radiostations. Grote kans dat zij immers in de toekomst ook radio-dj’s gaan aantrekken en gaan uitzenden in combinatie met playlists gericht op de wens van de luisteraar.

Update 19 april 10:22 : Sky Radio ontkent komst Mattie en Wietze. “De heren hebben op dit moment nog gewoon een overeenkomst met QMusic.” volgens Talpa Radio

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*