Blog Jan Slagter: ‘MAX is meer dan alleen een omroep’

354.840 MAX-leden, 161.000 abonnees op MAX Magazine, 647.600 downloads van MAX-apps, een gemiddelde kijkdichtheid van 3.687.000 voor ‘Heel Holland Bakt’ en een verdubbeling van de bezoekcijfers van MAXVandaag.nl. Zomaar wat cijfers uit ons pas gepubliceerde jaaroverzicht van 2018, een jaar waarin we opnieuw belangrijke onderwerpen aan de kaak stelden rondom pensioenen, digitalisering en waardig ouder worden en mooie content maakten – op televisie, radio en online.

MAX is meer dan alleen een omroep, we zijn een echte vereniging die opkomt voor de belangen van onze achterban. Ook in 2019 groeien we door. Het wordt een belangrijk jaar in meerdere opzichten. Ten eerste omdat de peildatum voor de ledentelling is vastgesteld op 31 december 2019. En hoewel het ledenaantal zelf niet direct bijdraagt aan meer zendtijd, vinden wij het belangrijk om een grote groep mensen aan ons te binden en te betrekken bij de omroep.

Ook bereiden we ons voor op een nieuwe concessieaanvraag die begin 2020 bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap moet worden ingediend. Voor ons een mooi moment om na te denken wat wij willen bijdragen aan de publieke omroep in de komende vijf jaar. Hoe die periode eruit gaat zien, hangt voor een belangrijk deel af van de toekomstvisie van minister Slob. Hij komt binnenkort met een wijziging van de Mediawet en we kijken daar met spanning naar uit. Het uitgangspunt blijft gelukkig een breed bestel mét omroepverenigingen. Daar ben ik blij om en ik vertrouw erop dat de belangrijke waarde van de publieke omroep voor de samenleving voelbaar is in Slobs toekomstvisie.

Bron: Max Magazine

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*