Beleggingsprogramma’s op televisie

In 2020 zei de toezichthouder AFM (Autoriteit Financiële Markten) dat er maar liefst 160.000 nieuwe investeerders ‘handelden’. In totaal zijn al ruim 1,6 miljoen Nederlanders actief in aandelen en andere effecten. Dit betekent dat één op de vijf huishoudens investeert. We kennen echter allemaal mensen die willen beginnen met handelen, maar bang zijn om te beginnen. Ze zijn altijd op zoek naar excuses en redenen om niet te beginnen, maar zijn die redenen redelijk? Veel mensen missen het zelfvertrouwen om de eerste stap te zetten, vaak omdat ze vinden dat ze te weinig kennis hebben.

In het verre verleden konden mensen hun kennis herbeleven op de Nederlandse TV van Teleac. Teleac (creatief acroniem voor Televisie Academie) is een Nederlandse educatieve omroep opgericht in 1963 en bestaat tot 2010. Omroepen willen kennis toegankelijk maken voor een breder publiek. Als zodanig is het een educatieve omroep die radio- en televisieprogramma’s verzorgt in het kader van maatschappelijke vorming, vorming en vorming. Televisie-uitzendingen worden uitgezonden op de PBS-zenders:Nederland 1, 2 en 3. Teleac wilde het Nederlandse publiek hiermee slimmer maken.

Ondanks de verscheidenheid aan cursussen hebben omroepen nooit investeringen uitgezonden. Ook andere omroepen hebben het onderwerp nooit omarmd. Dat is jammer, want Nederland kent veel (potentiële) investeerders die met aanvullende kennis vaak de juiste keuze kunnen maken, zoals BitAlpha AI

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*