Beeld en Geluid introduceert nieuwe merkidentiteit

Voortbouwend op de ambitie om dé onafhankelijke autoriteit op het gebied van media met het modernste media-archief ter wereld te zijn, presenteert Beeld & Geluid vandaag een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze vernieuwde merkidentiteit draagt bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Beeld & Geluid als inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek, waar media centraal staan en waar continu wordt gewerkt aan een mediageheugen, waarin iedereen zich herkent. 

Vernieuwing

Het medialandschap is continu in beweging en dat geldt ook voor Beeld & Geluid. Begonnen als het archief van radio en televisie, is het instituut uitgegroeid tot het huis van alle media; zoals  radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Met de collectie worden verhalen verteld in huis, zoals vanaf oktober in het Mediamuseum, maar ook online of op locatie in bijvoorbeeld bibliotheken of op scholen. Bij een vernieuwd Beeld & Geluid hoort een nieuw modern jasje. De huisstijl en het logo kwam in samenwerking met ontwerpbureau Volta tot stand.  

‘ Ons logo is door de veranderende rol van Beeld & Geluid na 12 jaar toe aan vernieuwing.Ik ben trots dat we vandaag een nieuwe merkidentiteit kunnen presenteren, waarin innovatie voelbaar is en waaronder we onze verschillende pijlers kunnen herbergen. Van museum tot media-archief en van onderwijsinstelling tot onderzoeksinstituut,’ aldus Jennemiek Leijssen, corporate communicatiemanager Beeld & Geluid. 

Logo en schrijfwijze

De basis van het nieuwe logo is terug te leiden naar de zintuigen. Het vierkant en de cirkel zijn abstracte vormen die ‘zien’ en ‘horen’ verbeelden. De kleurcombinatie koningsblauw met accenten van magenta en lichtblauw is gebaseerd op een aantal van de kernwaarden: vooruitstrevend, verrassend, veelkleurig en vrolijk. Daarnaast verandert Beeld & Geluid ook de schrijfwijze van haar naam, met toevoeging van een & in plaats van het voegwoord ‘en’.

3 Comments

  1. Ik vraag mij af als je een logo moet gaan uitleggen of het dan wel een goed logo is.
    In mijn optiek moet je in één oogopslag kunnen zien “wie,wat, waar ” enz……………………..

    Maar na een paar keer kijken dacht ik;’Oh ja, dat 4kantje is een TV en dat rondje een plaat of band of zo????

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*