AVROTROS en de Museumvereniging starten campagne voor musea

AVROTROS en de Museumvereniging slaan de handen ineen om zich samen sterk te maken voor musea, kunst en cultuur. De omroep en de vereniging hebben als gezamenlijk doel een zo groot mogelijk publiek te enthousiasmeren een museumbezoek te brengen. Nu de deuren weer open zijn, is er weer van alles te zien en te beleven. AVROTROS en de Museumvereniging bundelen daarom hun krachten en starten vanaf maandag 21 juni met een speciale campagne om de opening van musea te vieren. Musea. Mooier dan ooit.

De campagne die AVROTROS samen met de Museumvereniging lanceert roept iedereen op om een museum te bezoeken. Dat er voor iedereen wat te beleven en bewonderen valt is een boodschap waar beide partijen zich sterk voor maken en uit willen dragen. 

Bart Barnas, mediadirecteur AVROTROS: “Ons streven is om met het diverse aanbod aan programma’s iedereen te kunnen laten genieten van kunst en cultuur. We zijn trots op de samenwerking met de Museumvereniging en op deze campagne waarmee we op weer een andere manier de sector kunnen ondersteunen.

Jan van Kooten, Directeur a.i. Museumvereniging: “Wij zijn ontzettend blij dat onze leden, meer dan 400 Nederlandse musea, de deuren weer hebben kunnen openen voor publiek. Wij zijn tegelijkertijd erg content dit, samen met AVROTROS, de musea, NTF en vele andere partners, te kunnen vieren met de gezamenlijke campagne ‘Mooier dan ooit’.

AVROTROS maakt radio- en tv-programma’s, podcasts en het kunst- en cultuurblad Muze zodat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van kunst en cultuur. Met bestaande, gevestigde titels als Tussen en Kitsch, Het Geheim van de Meester, Krabbé zoekt… Schatten uit de Schaduw en Nu te zien! bieden we verschillende doelgroepen en generaties een kijkje achter de deuren van musea en hun depots, duiken in de belevingswereld van de grootmeesters en ontdekken nieuwe weetjes over de vroegere tijdsgeest. Ook tijdens de lockdown werd de schoonheid van kunst en cultuur met deze en andere titels onverminderd gevierd en reikhalzend uitgekeken naar het moment dat alles weer in het echt bewonderd kon worden.   

De campagne ‘Mooier dan ooit’ is een initiatief ter ondersteuning van de podiumkunstensector, geïnitieerd door Nationaal Theaterfonds met als doel theater- en concertbezoek te stimuleren. AVROTROS en de Museumvereniging sluiten aan bij dit campagneconcept voor musea. De gezamenlijke campagne Musea. Mooier dan ooit, die van start gaat is online zichtbaar, outdoor en op TV. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*