Zondag is het World TV Day

Zondag 21 november is het World TV Day, deze dag is in 1996 uitgeroepen door de Verenigde Naties om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van TV. In dit kader heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van haar Global TV Deck. De update laat zien hoe e-commerce bedrijven (Direct-To-Consumer) dankbaar gebruik maken van TV. Uit de analyse blijkt dat over de periode 2015 tot 2020 de TV-bestedingen van DTC bedrijven over de 15 onderzochte landen gemiddeld meer dan verdubbeld zijn. Ook blijkt dat de FAAAM Tech-bedrijven (Facebook, Apple, Amazon, Alphabet en Microsoft), die onderdeel zijn van de DTC-sector, TV steeds meer inzetten als communicatiemiddel en als belangrijke aanjager voor hun groeistrategie.

Een direct-to-consumer/DTC bedrijf is, volgens de definitie van de Global TV Group, een bedrijf dat zijn producten direct online aan zijn klanten verkoopt, zonder tussenkomst van third party retailers, groothandelaren of andere onderdelen van het traditionele verkoopkanaal. Binnen bepaalde branches betreft het de bedrijven die ‘online zijn gestart’. 

TV-bestedingen nemen in Nederland gestaag toe
Nederland is een van de vijftien landen waarop de analyse van de Global TV Group is gebaseerd. Wat Nederland betreft speelt voor DTC-bedrijven de wet van de remmende voorsprong. Omdat Nederland al lange tijd een hoge internetpenetratie kent ligt de grote groei in de vorm van een verdubbeling verder achter ons. De groei in Nederland van 2018 tot 2020 bedraagt +16%. De landen die de sterkste groei lieten zien de afgelopen jaren waren Amerika, Canada, Tsjechië, Brazilië en Colombia.

Belangrijkste key learnings uit het Global TV Deck:

  • De bestedingen van DTC-bedrijven aan TV groeien van jaar tot jaar. Gemiddeld zijn in de 15 onderzochte landen de TV-bestedingen van DTC-bedrijven van 2015 tot 2020 meer dan verdubbeld.
  • DTC-bedrijven passen zich helemaal aan de behoefte aan van de consument.
  • DTC-bedrijven vertrouwen op data en analysetechnieken voor hun mediastrategiebeslissingen.

Je kunt de hele DTC-analyse van het Global TV hier downladen.

Hoog bereik van TV draagt bij aan effectiviteit
De Global TV Group heeft ook een update gemaakt van de sheets die duidelijk maken hoe hoog het bereik van TV wereldwijd is. Je kunt deze sheets hier downloaden. Het gemiddeld maandbereik van TV in 2020 onder de Nederlandse populatie is maar liefst 94,7%. Het weekbereik is 89,2% en het dagbereik 69,3%.

Over World Television Day 2021
World Television Day is in 1996 uitgeroepen door de Verenigde Naties om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van TV. In Nederland wordt het 2020 thema van World Television Day ondersteund met een video die geproduceerd is in samenwerking met The Global TV Group, de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en Egta, de associatie voor TV-broadcasters. Kijk voor meer informatie over World Television Day op www.worldtelevisionday.com

Webinar Global TV Group – 18 november 16:00 uur
In het kader van de komende World TV Day vertellen TV industry leaders in een speciale webinar op donderdag 18 november waarom TV het medium is dat perfect gepositioneerd staat op het kruispunt tussen de verwachtingen van kijkers, de behoeften van adverteerders en de ambities en kerncompetenties van TV-zenders. Schrijf je hier in.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*