Youtube trekt cryptobeleggers

De bitcoin koers en ethereum koers staat afgelopen weken flink onder druk. Diverse cryptobeleggers hebben afgelopen tijd veel geld verloren, terwijl ‘Snel geld verdienen crypto’ hun oorspronkelijke gedachte was om hier in te stappen.  Handelen in crypto bevat uiteraard altijd risico’s, maar ook lage koersen bieden veel kansen.  Ruim 700.000 Nederlanders zijn inmiddels in bezit zijn van Bitcoins of andere digitale valuta. Tot op heden doet de traditionele mediawereld nog niets met deze financiële trend.

Ondanks de lage koersen zijn de crypto’s  een interessante belegging voor veel Nederlanders, die aan vermogensopbouw willen doen. Dit komt ook omdat het geld op de bank te maken heeft met een negatieve rente en zij ook nog geconfronteerd worden met flinke inflatie. Ook vastgoed lijkt te zijn doorgeslagen en voor veel Nederlanders zijn de beleggingsrisico’s hiervan te groot. Vooral in een tijd, waarin de grote prijsstijgingen ‘in stenen’ achter ons liggen.


Ook de cryptokoers is uiteraard erg volatiel, maar biedt de betere mogelijkheid om ook met kleinere investeringen te beleggen. Tevens blijkt uit onderzoek dat veel jongvolwassen goed op de hoogte zijn van de risico’s. Maar liefs 61% van deze doelgroep geeft aan dat het handelen in crypto’s  risicovol kan zijn, maar door het volgen van gedegen cryptokoersinformatie de grootste beleggingsrisico’s wel beter te overzien zijn. De risico’s blijven groot, maar door gedegen informatie kunnen cryptotraders enigszins zorgvuldiger handelen.  

Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel beleggers in oa ethereum en bitcoins goed op de hoogte willen blijven over de laatste actualiteiten. Een goed, gedegen en betrouwbaar televisieprogramma over het laatste nieuws, koersinformatie, maar ook tips en tricks over bitcoins en andere valuta zou hen goed helpen. Uiteraard moeten dit niet enkel hossana verhalen zijn hoe je snel geld kan verdienen, maar duidelijke informatie verschaffen over hoe je moet handelen, maar ook wat de risico’s zijn van deze digitale valuta.

Voor commerciële zenders biedt zo’n Cryptojournaal direct een uitstekende mogelijkheid om om jongere doelgroepen te trekken. De gemiddelde cryptobelegger is namelijk 38 jaar en da’s is een stuk jonger dan de huidige gemiddelde kijker. Zo is de gemiddelde kijker van SBS 49 jaar oud en die van RTL 4 47 jaar.


Voor geïnteresseerden in het beleggen in digitale valuta is echter op Youtube genoeg te vinden diverse online Youtube-kanalen, zoals Cryptonieuws.nl, Crypto-insiders  en Cryptoclan bieden informatie hoe over cryptotrading. 

Ook internationaal zijn er enkele grote crypto Youtubers of Youtube newskanalen te vinden:


BitBoy Crypto
BitBoy Crypto is een van de grootste kanalen in de cryptocurrency-industrie en blijft groeien met dagelijkse video’s en interviews met topcrypto-CEO’s. Het is een geweldige plek om het laatste cryptonieuws, projectrecensies en advies voor cryptocurrency te krijgen.

Coin Bureau

Het Coin Bureau is informatieportaal over de wereld van Cryptocurrencies & Forex. Het Coin Bureau-team van analisten geeft regelmatig beoordelingen over crypto-munten, beurzen en makelaars. Deze kunnen beleggers helpen bij het ‘navigeren’ door de vaak duistere cryptocurrency-markten. Het team van handelaren voert een diepgaande analyse uit van crypto- en forexmarkten. Coin Bureau geeft geen advertenties weer op hun video’s omdat het hun doel is om informatie van hoge kwaliteit te bieden, zonder de aanwezigheid van invloed van derden.

AltCoin Daily

Het Youtube-kanaal Altcoin Daily biedt dagelijkse video’s over nieuws, marktanalyse, educatie, perspectief en opinie. De oprichters van het kanaal, de broers Aaron en Austin Arnold zijn  hebben alt-coinhandel gebruikt als een manier om hun ‘Bitcoin-stack’ op te bouwen. Hun dagelijkse berichtgeving over het laatste nieuws in de cryptoverse en interviews met prominente leden van de crypto-community hebben hen nu al een abonneebestand van meer dan 1,1 miljoen opgeleverd.

hen nu al een abonneebestand van meer dan 1,1 miljoen opgeleverd.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*