Wielrennerpodcast ‘Kop over Kop’ wil met commentatoren en specialisten het verschil maken

In aanloop van de Online Radio Awards interviewen wij diverse online radiomakers en podcasters. Ditmaal: Eurosport-woordvoerder Jules Huijnen over de wielerpodcast ‘Kop over Kop’.

Er zijn al heel wat Nederlandse podcasts over wielrennen. Hoe maken 
jullie het verschil?

Er zijn inderdaad al veel uitstekende podcasts over wielrennen. Een aantal door liefhebbers en kenners over wielrennen van buitenaf, een aantal van binnen het wielrennen zelf. Wij denken beide te combineren door de mensen die bij ons in de podcast aanschuiven: de commentatoren en experts. Er is niemand die meer wielrennen kijkt dan een commentator. Daarbij hebben wij met onze experts als Bobbie Traksel en Karsten Kroon oud-wielrenners die nog steeds zeer veel contacten hebben binnen het peloton.

Door een wekelijkse podcast tijdens het hele wielerseizoen kunnen we verdieping bieden aan de koersen op Eurosport. Kop over Kop biedt daarbij ook een platform voor onze commentatoren; welke informatie en anekdotes kunnen ze tijdens een wedstrijd misschien niet kwijt, welke kijkersvragen kunnen nu wel aan bod komen? Kop over Kop kan voor meer interactie en meer betrokkenheid tussen kijker en (co-)commentator zorgen. 

Dit is de eerste podcasts van Eurosport. Kunnen we meer podcasts van 
jullie verwachten?
Zoals je gezien hebt hebben we inmiddels ook de tennispodcast ‘Achter de Baseline’ gelanceerd. Eurosport Nederland heeft geen lokale studioshows op zender. We merken van twee kanten dat er behoefte is aan meer verdieping rond onze uitzendingen. Wat is er op Eurosport en waarom is dat interessant? Voor tennis en wielrennen kunnen we dit o.a. via onze podcasts bieden. Op dit moment zijn er geen concrete plannen voor nog meer podcasts van Eurosport maar wellicht dat die in de toekomst nog worden ontwikkeld.

Wat is het verdienmodel achter deze podcast?
Luisteraarsaantallen zijn in eerste instantie niet heel belangrijk. We evalueren regelmatig wat we als totaalpakket bieden. Dat zullen we na een aantal afleveringen van de podcasts ook doen. Zolang we toegevoegde waarde zien gaan we er uiteraard mee door.  

Hoe belangrijk gaat podcasting in zijn algemeenheid worden?
We zien het als extra aanbod voor onze kijkers. Hopelijk worden ze geënthousiasmeerd om meer Eurosport te gaan kijken en maakt Eurosport de naam als Home of Cycling en Home of Grand Slam Tennis waar. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*