
Warner Bros. Discovery heeft aangekondigd dat de internationale streamingdienst Max deze zomer wereldwijd wordt omgedoopt tot HBO Max. Opvallend: in Nederland heet de dienst al sinds de start HBO Max, vanwege een merkrechtenconflict met Omroep MAX.
De rebranding is bedoeld om het sterke kwaliteitsimago van HBO opnieuw te benadrukken. Volgens topman David Zaslav is de groei van de streamingdienst vooral te danken aan de focus op hoogwaardige content zoals HBO-series, bioscoophits, documentaires en Max Originals.
Met ruim 22 miljoen nieuwe abonnees in het afgelopen jaar en het doel om in 2026 de 150 miljoen te halen, blijft WBD inzetten op kwaliteit boven kwantiteit.
Streamingtopman JB Perrette benadrukte: “Onze kracht ligt in onderscheidend aanbod, niet in alles-voor-iedereen.”
De herintroductie van de naam HBO Max is wereldwijd een rebranding – behalve in Nederland, waar de naam dus nooit verdween.
Geef als eerste een reactie