Vlaamse ‘Serious Request’-variant haalt 17 miljoen op

‘De Warmste Week’ van het Vlaamse radiostation Studio Brussel heeft dit jaar met hun goede doelen-event meer dan 17 miljoen euro opgehaald.

In totaal werden er dit jaar 12.495 acties georganiseerd, voor 1986 goede doelen. Daarnaast liepen 48.852 Vlamingen mee tijdens een Warmathon in hun buurt, en dat voor hun zelfgekozen goede doel. De sportievelingen liepen zo maar liefst 676 608 euro bij elkaar.

Op de laatste dag van De Warmste Week bundelden vier VRT-radionetten de krachten om samen De Warmste Radio te maken.

Music For Life, vanaf 2013 ook De Warmste Week, is een jaarlijkse actie van de Vlaamse radiozender Studio Brussel, editie na editie meer ondersteund door de andere zenders van de VRT. Tot en met 2012 werd jaarlijks samengewerkt met Rode Kruis-Vlaanderen, nadien werd de fondsenwerving gecoördineerd door de Koning Boudewijnstichting. Het evenement vond de eerste zes jaar plaats in de laatste week voor kerst en was toen vergelijkbaar met het Nederlandse programma Serious Request. In de eerste vijf edities had Music For Life hetzelfde thema als het gelijktijdige Serious Request. In 2012 werd gekozen voor een andere formule zonder glazen huis of fondsenwervingscampagne.

De edities vanaf 2013, als De Warmste Week, waren gebaseerd op eenzelfde formule als de versie met het Glazen Huis, maar het Glazen Huis is hierbij vervangen door een buitenstudio. Hier draaien de presentatoren van de actie dan een week lang de door de luisteraars aangevraagde muziekplaten voor het goede doel.

Vanaf de editie in 2018 was De Warmste Week geen soloproject van Studio Brussel meer, maar een overkoepelend project van de VRT. Studio Brussel behield wel het recht op de naam Music For Life, het grootschalig evenement met presentatoren behoudt ook deze naam. Maar de opbouw naar de slotceremonie met de bekendmaking van het ingezamelde bedrag met live radio door de drie presentatoren werd op de televisiecaptatie en Facebook vervangen door een losstaande talkshow.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*