Vice: Traditionele tv nog steeds zeer belangrijk

Shane Smith, ceo van het hipste mediabedrijf ter wereld, lanceert binnenkort het tv-kanaal Viceland in Nederland. Ze willen zich met liniaire televisie richten op jongeren, want ondanks dat traditioneel tv-kijken onder druk staat, is het volgens hem nog steeds het belangrijkste advertentiekanaal. Adformatie-mediajournalist Maarten Hafkampvoelde Shane Smith net voor de lancering van het televisiekanaal aan de tand.

Smith: ‘Natuurlijk wordt er steeds meer op andere manieren tv gekeken. Maar ik maak me niet zo’n zorgen om het ouderwetse tv kijken. De pijn zit veel meer bij digitale media. Die zijn nog meer aan veranderingen onderhevig dan televisie. Er zijn voortdurend ontwikkelingen, zoals programmatic buying, viewability en bots. Daarbovenop heb je het duopolie van Google en Facebook die samen 80 procent van de online advertentiedollars pakken. Dat is pas echt zorgelijk. Traditionele tv is internationaal nog steeds goed voor 70 procent van de totale advertentieomzet.’

Lees het hele interview op Adformatie

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*