Viaplay: ‘Met onze beeldkwaliteit is niets mis’

Marco Zwaneveld, head of sports van Viaplay, is bekend met de kritiek op de sportzender. Naast de beeldkwaliteit zijn veel kijkers ontevreden dat uitzendingen na 48 uur niet meer teruggekeken kunnen worden. 

Het laatste punt is volgens hem ‘een rechtenkwestie’, aan de doorgifte van het beeldkwaliteit mankeert volgens hem niks. “Met wat ik gezien heb, was er niets aan de hand, de studioprogramma’s zijn gewoon in Full HD.” Streamen via wifi is nu eenmaal iets anders dan kabeltelevisie en soms gevoeliger. “Gezien de omstandigheden zijn we tevreden”, aldus Zwaneveld, die onder grote tijdsdruk in Nederland een nieuw platform moest bouwen. “De voorbereiding is kort geweest, want we hebben niet alleen Formule 1, maar ook voetbal en darts. We hebben, vind ik, een uitzonderlijke prestatie geleverd door dit in korte tijd voor elkaar te krijgen.”Bron: Formule1

27 Comments

    • Zelf heb ik 2 tv’s de een full hd de ander 8k nu is op de hd het kwaliteit minder (maar geen blokjes of haperingen) dat klopt maar op de 8k is het gewoon super goed bijde tv’s bekabeld aangesloten op internet (caiway)
      Dus persoonlijk denk ik ook wel dat het aan de aansluiting of tv kan liggen hier van af dag 1 gekeken zonder problemen op 2 tv’s te gelijk

    • Beeld is prima commentaar is verschrikkelijk. Dat ze hier geld voor vragen sommige bedrijven misbruiken hun macht positie.

    • Idd…WiFi ok hier, volle waaier maar ik kijk Barcelona terug en zie steeds een groen beeld..niet te geloven!
      Ik stap over en Viaplay verliest weer een klant…
      Ohja..Viaplay…als jullie zó overtuigd zijn van jullie stremming kwaliteit…laat overzeese familie eens mee genieten van een van jullie CEO’S trouwdag!

    • Ik ben een echte streamer dus zowel muziek als film. Ook Netflix. Alles bekabeld aangesloten. Waar ik overal perfect geluid en beeld heb is het bij Viaplay echt een heel stuk minder. Vooral de interviews op locatie zijn dramatisch slecht. Vind het een zwaktebod dat men begint over welke prestatie ze geleverd hebben. Ik betaal 100 euro en vind het normaal dat ik daar voor minimaal Netflix kwaliteit krijg.

  1. Viaplay heeft een lesje crisiscommunicatie nodig.
    Als duizenden klanten dezelfde klachten hebben, kun je niet zeggen: “Bij ons is niks aan de hand, het ligt gewoon aan jullie”. En precies dat doet Viaplay nu al weken. Als je je klanten niet serieus neemt, rennen ze weg. En terecht.

    • En dat voor die prijs. Zelf heb ik F1-Pro, goed te volgen maar haalt het niet bij de Ziggo-go tv kwaliteit van weleer.

  2. Viaplay stopt zijn kop in het zand.
    Ik heb thuis een 8gb internet verbinding. We kijken probleemloos netflix oa in 4k. Videoland, Youtube.
    Alleen Viaplay lukt dan niet.
    Leg mij maar uit waarom het aan mij verbi ding ligt.
    Speedtest zegt dat ik maximaal behasl en dat is 1gb voor dit apparaat.

    Dus leg maar uit waarom het aan de consument ligt en niet aan Viaplay zelf.

    • Er is wel een verschil tussen live tv streamen en Netflix kijken. Bij Netflix is het “bestand” de serie cq film al volledig aanwezig en kan je een buffer opbouwen. Bij live tv niet, MAAAAAR ik heb laatst toevallig om het even uit te proberen een illegale stream gevonden en die had geen problemen! Dus het probleem ligt wel degelijk bij viaplay zelf!

  3. Viaplay stopt zijn kop in het zand.
    Ik heb thuis een 8gb internet verbinding. We kijken probleemloos netflix oa in 4k. Videoland, Youtube.
    Alleen Viaplay lukt dan niet.
    Leg mij maar uit waarom het aan mij verbinding ligt.
    Speedtest zegt dat ik maximaal behaal en dat is 1gb voor dit apparaat.

    Dus leg maar uit waarom het aan de consument ligt en niet aan Viaplay zelf.

  4. Zielige vertoning. Er zit wel degelijk verschil in doorgifte. PDC darts was strak in HD. De formule 1 daarintegen in SD. De aanvoer is wel HD daar de uitzendingen via de Zweedse Viaplay wel goed is. Dus ligt het weldegelijk aan viaplay.

  5. Kijk al een jaar NLZIET via WiFi in perfecte Full HD kwaliteit. Waarom is het beeld van Viaplay dan beduidend slechter? En waarom heeft F1TV PRo geen klachten over de beeldkwaliteit terwijl exact dezelfde streamingdienst gebruikt wordt? Viaplay los het op ipv het te bagatelliseren.

  6. Wat een achterlijk gehommel van die jekkers bij viaplay zeg. En ook maar blijven afwimpelen dat het niet aan henzelf ligt. Dat stelletje komedie prodigees zitten ook nog vast in 2016 met die FHD. Rot toch even een eind terug je moeders kelder in en huur eerst fatsoenlijke techneuten in.

  7. ten eerste, ik heb geen brakke wifi en ik kijk bedraad. we zitten hier regelmatig 2. 4k streams tegelijkertijd te kijken, 1x bedraad en de andere via de wifi en nooit geen problemen ermee.
    ten tweede, een rechten kwestie dat je maar tot 48uur kan terug kijken, ik geloof er niets van. als het wel zo is dan moeten ze gewoon meer betalen, bij de kabel kon ik tot 7 dagen terug kijken. Heb eerder het idee dat ze kleine servers hebben en dat ze er zoveel mogelijk afhalen voor de ruimte of voor de streams,dat kost namelijk veel data verkeer wat betaald moet worden. Maar het maakt niet uit want ook 7 uur na de race kon ik niets terug kijken.
    ten derde, lekker pochen dat je onder grote druk iets nieuws moest neerzetten, toen de rechten naar viaplay waren gegaan zeiden ze dat ze al zoveel ervaring hadden dat het allemaal geen probleem zou zijn. Ze hebben dus of gelogen over hen ervaring of gelogen over de grote druk met de tijd die ze hier hadden.
    ten vierde, een klantenservice die totaal onbereikbaar was op het moment dat je ze nodig had.
    Ten vijfde, en dit is voor een ieder persoonlijk, wat een flut show, commentaar en dergelijke.
    Er zijn nog wel wat dingen maar ik ben lekker overgestapt naar f1tvpro, binnen 5 min. geregeld en kan gelijk kijken, heerlijk.

  8. Heel kinderachtig dat ze niet durven toe te geven dat de fout wel degelijk bij viaplay zelf ligt
    Je kan n.l.het signaal wat je zelf ontvangt niet vergelijken met het signaal wat je dan weer doorstuurt naar je klanten
    Verder is de klantenservice echt een lachertje heb 21 dagen moeten wachten op een reactie en dan ook nog geen excuses
    Maar gewoon goede middag waar kunnen we je mee helpen want ook de beleefdheidsnorm is ver te zoeken
    En met het idee we zetten 2 van die popjes in voor de interviews en voorbeschouwing daar zit de Nederlandse F1 echt niet op te wachten
    Eindconclusie viaplay is gewoon bagger

  9. Viaplay is vast familie van de struisvogel. Wat een arrogant, Kwalitei Uitermate Teleurstellend, bedrijf. Gewoon alle klanten laten klagen en gewoon zeggen aan ons ligt het niet. Dieper kun je je kop niet in het zand steken. Ook de presentatoren zijn meer dan slecht, niet betrokken en ondeskundig. Zodra er een alternatief is kan viaplay de pot op.

  10. Full HD? In 2022 is dat armoede.
    Half Nederland heeft een 4k scherm, voor de prijs kan ViaPlay dat ook gewoon leveren.
    Maar ja, de aandeelhouders willen natuurlijk liever winst dan tevreden klanten.

  11. Alle zenders terplaatse streamen hun beelden via internet, dus was een flauwekul van ViaPlay.

    Zij hebben te weinig bandbreedte ingekocht, ik kan het niet anders verklaren. Aan mijn 4k ultra tv en internetverbinding is niets aan de hand. Overigens kent Nederland een van de beste internetverbindingen ter wereld….

  12. Beeldkwaliteit viaplay is slecht, ook het geluid is slecht. Ook commentaar bij F1 is niet wat het was.Viaplay is gewoon triest en zielige vertoning, presentatoren F1 weten niet waar ze het over hebben of stellen domme vragen.bij Ziggo was het veel beter en gezellige sfeer, alleen het commentaar was al 100 keer beter

  13. Ik dacht dat het kinderziektes waren. Heel irritante kinderziektes wel. Maar als Viaplay zegt dat het aan mij als ontvanger ligt, dan is het dus nog vele malen erger; ze weten dus blijkbaar niet wat het probleem is en er komt geen oplossing voor.
    Ik dacht ik geef ze wel even de kans en tijd, maar in dit geval ga ik zeker overstappen. Ik stream met een 1Gb verbinding vanuit 6 verschillende platforms zonder enige problemen. Dus het ligt zeker wel aan Viaplay.

  14. Viaplay zou er voor moeten zorgen dat je rechtstreeks op tv kunt kijken en niet met allerlei foefjes.
    Dan zou ik mss nog wel een abo nemen net als ESPN, die hebben het wel goed voor elkaar.

  15. Snap niets van de reacties over het beeld beeld is goed of hapert niet,misschien een snellere internet verbinding nemen.
    Viaplay is wat betreft het beeld en commentaar heel goed, als je kijkt hoe snel
    je informatie krijgt als er wat gebeurt toppie, duurde bij jack plooi altijd heel lang.
    Viaplay is een aanwinst voor het hele sportprogramma top.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*