‘Veronica is weer jong, snel en wild’

Sinds vorig jaar valt de tv- en radiozender weer onder één concern. Sinds kort lijkt het weer ook weer voor de wind te gaan met het meest iconische omroepmerk van Nederland.

De komst van Giel Beelen naar Radio Veronica bracht in het vierde kwartaal een stijging in marktaandeel met zich mee. In de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar stegen de luistercijfers van de Radio Veronica-show in de meetperiode oktober-november met 20%. De ochtendshow scoorde in de meetperiode oktober-november een marktaandeel van 5,3% in de doelgroep tegenover 4,4 %in augustus-september. De radiozender wist daarmee in Q4 zelfs 3FM in te halen.

De tv-zender Veronica wist in de doelgroep 18-34 jaar in 2017 een groei van 15% ten opzichte van 2016 te realiseren. Hiermee was het veruit de grootste groeier van alle tv-zenders. Alleen Comedy Central (+2%), RTL7 (+8%) en Net5 (+2%) lieten verder in deze, voor adverteerders meest belangrijke leeftijdscategorie, een stijging zien.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*