TV-reclamemarkt gegroeid in eerste helft 2016

In de bijlage het persbericht over het TV Halfjaarrapport 2016. De TV-reclamemarkt is uitgekomen op € 482 mio in de eerste helft van 2016. Een groei van 5,6% ten opzichte van 2015. 

Een deel van deze groei wordt veroorzaakt door het samenvoegen van de omzetten van TV en online video. Echter de markt heeft in de eerste helft van het jaar ook een autonome groei laten zien van 1,7%. De spotmarkt is uitgekomen op € 422 mio, een groei van 5,1%, terwijl de non-spotmarkt met maar liefst 10,6% groeide naar een omzet van € 60 mio. Screenforce verwacht in de tweede helft van het jaar een groei van ca. 2,5%, waardoor de TV-markt in 2016 uit komt op een groei van ca. 4,0%.

Het TV Halfjaarrapport 2016 is gepubliceerd op de website van Screenforce. In ScreenNewsgeeft Michel van der Voort, directeur Screenforce, een toelichting op de cijfers over de eerste helft van het jaar en de verwachtingen voor de tweede helft van 2016. De belangrijkste resultaten over het eerste halfjaar zijn samengevat in een infographic.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*