Studio100 scoort in China

Het Vlaamse entertainmentconcern Studio 100, oa bekend van K3, Bumba, Samson & Gert en Kabouter Plop weet door te breken in in China. Met het figuurtje Mia scoorde het op het populaire kinderkanaal van de staatstelevisie. Ook nieuwe formats krijgen vorm in het Aziatische land.

Hans Bourlon, samen met Gert Verhulst CEO van Studio 100, was recent in China voor gesprekken, zo zegt hij in het Belgische dagblad De Tijd

Voor Maya de Bij, Nils Holgersson, Wissper en Tip De Muis heeft Studio 100 al eerder afspraken gemaakt.

In 2018 sprak Spreekbuis-journalist Peter Schavemaker al met Studio 100-CEO Hans Boulon over de toekomst van het 4.000 werknemers tellende mediaconcern uit België. Hans Boulon meldde toen reeds: “Samen met Josh Selig gaan we iets maken vanuit China wat eventueel iets gaat betekenen in de wereld. Vanuit een nederige positie gaan we ons volledig inleven in de Chinese wereld en bespreken wat wij voor China kunnen betekenen. Stap voor stap, want de situatie is kwetsbaar.”

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*