Ster Gouden Loeki 2016 naar Jumbo

De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2016 is ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ van Jumbo. Het is de eerste keer dat Jumbo dé publieksprijs voor reclame wint. Adverteerder en reclamebureau Alfred International ontvingen de prijs uit handen van Frank Volmer, algemeen directeur van Ster.

Vier van de tien tv-commercials in de finale waren van Jumbo. De supermarktketen scoorde het hele jaar goed tijdens de kwartaalverkiezingen voor de Ster Gouden Loeki. Van de veertig kwartaalwinnaars waren er acht commercials van Jumbo.

Vorig jaar won ook een supermarkt de Ster Gouden Loeki. Toen was ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn de favoriet van het Nederlands publiek.

Top 10 Ster Gouden Loeki 2016

  1. ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ van Jumbo (reclamebureau: Alfred International)
  2. ‘Laten helpen.’ van Ohra (Joe Public)
  3. ‘Rapper’ van Centraal Beheer Achmea (DDB & Tribal Amsterdam)
  4. ‘Thuisbezorgd door Max Verstappen’ van Jumbo (Alfred International)
  5. ‘Eigenlijk best gek, hè?’ van KWF Kankerbestrijding (Houdini)
  6. ‘Racedagen’ van Jumbo (Alfred International)
  7. ‘Banaan’ van Ohra (Joe Public)
  8. ‘Contact maken is simpel, met een beetje hulp’ van Mentos (BBH London)
  9. ‘Pluk het najaar met Jumbo’ van Jumbo (Alfred International)
  10. ‘Bedank jouw kerstheld’ van Coca-Cola (Sra Rushmore Madrid)

De 21 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren
KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014) en ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn (2015).

Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van Intomart GfK de 10 mooiste, leukste, populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan het onafhankelijk panel voorgelegd, met als resultaat 10 finalisten. De uiteindelijke winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*