Sky Radio scoort in de zomer

Het marktaandeel van Sky Radio in de doelgroep 10+ is in de zomermaanden, jun-jul’16, gestegen naar 9,9%. Dit aandeel was in de meetperiode jun-jul’15 nog 9,3%. Hiermee behaalt Sky Radio de #2-positie van Nederland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers die het NLO/GfK dinsdag publiceerde.

In de belangrijke commerciële doelgroep 20-34 jaar weet Sky Radio ook dit jaar opnieuw haar positie te versterken. Sky groeit door naar 10,5% marktaandeel. Sinds drie jaar is het format verjongd en het resultaat hiervan is duidelijk terug te zien in zowel de vrouwelijke als de mannelijke doelgroepen. Het marktaandeel in 20-34 jaar groeit sinds de zomer van 2013 met 27%, van 8,3% naar 10,5%.

Uunco Cerfontaine, Station Director Sky Radio: “In juni en juli stond Sky Radio in het teken van de zonnigste zomerhits. Eind juni zonden we de 500 favoriete zomerse nummers van onze luisteraars uit tijdens de We Like The Summer Top 500. Tijdens de tropische temperaturen in juli werd de programmering direct aangepast naar de beste zomermuziek. Onze luisteraars vierden de zomer met Sky Radio en dat is duidelijk terug te zien in de luistercijfers.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*