ShowHeroes Group neemt PlayAd Media Group over

De overname van het online videonetwerk maakt de Scandinavische markt nu ook voor Nederlandse adverteerders bereikbaar


ShowHeroes Group, leverancier van video-oplossingen, maakt vandaag de overname van de PlayAd Media Group bekend. Door de overname stijgt het totale aantal maandelijkse video-impressies van ShowHeroes Group van 2,5 miljard naar 2,8 miljard, waarbij het aantal unieke gebruikers per maand in Europa van 192 miljoen naar bijna 220 miljoen groeit.

Uniek in Nederland

De overname van PlayAd is de tweede M&A-deal van ShowHeroes Group in 2021 en de vierde in twee jaar tijd. In 2020 kocht ShowHeroes Group al het Nederlandse Streamads, Viralize in Italië en Union Media in het Verenigd Koninkrijk. Nu het grootste onafhankelijke videonetwerk van Scandinavië aan de groep wordt toegevoegd, is het voor de Nederlandse klanten van de ShowHeroes Group ook mogelijk om in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland videocampagnes in te kopen. Iets wat door de Nederlandse adverteerders enthousiast is ontvangen.

Erik Dubbeldeman, Country Manager ShowHeroes Group Nederland: “De overname van PlayAd zorgt ervoor dat wij Nederlandse adverteerders en lokale hubs op Europees niveau nog beter kunnen bedienen. En dat is, zeker in de huidige markt, waar veel partijen consolideren en de vraag naar alternatieven voor de bekende bigtech platformen en reguliere cookies toeneemt, geen overbodige luxe. Door de uitbreiding naar de Scandinavische markt zijn we nu in de belangrijkste landen binnen Europa en daarbuiten actief en dat is met name voor de lokale hubs enorm interessant.”

Verrijking van het portfolio

Ilhan Zengin, oprichter en CEO ShowHeroes Group: “Het toevoegen van PlayAd aan de ShowHeroes Group opent een breed scala aan extra kansen en mogelijkheden voor al onze partners. Met name de livestream techniek, het platform en de unieke videocontent van PlayAd zijn een verrijking van ons portfolio. We hadden ons dan ook geen betere partner kunnen wensen om de status quo van de grote technologiebedrijven uit te blijven dagen en tegelijkertijd lokale uitgevers en adverteerders in Europa te ondersteunen met onze digitale videocontent en ‑techniek.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*