Ruud de Langen wil gratis NLZIET om jongeren te bereiken

NPO, maar ook RTL en Talpa hebben moeite om jongeren lineair te bereiken. Volgens mediaspecialist Ruud de Langen is een gratis gezamenlijk online platform de manier om jongeren naar Nederlandse content te trekken. Dat schrijft hij in zijn blog voor Adformatie.nl.

Terwijl  YouTube, Netflix, Disney+ en Amazon steeds meer de aandacht van jongeren naar zich toe trekken, blijven alle Nederlandse spelers volgens hem ‘lekker op hun eigen eilandje zitten’ . Ruud de Langen: ‘Talpa Network doet KIJK, RTL doet RTL XL en Videoland en de NPO klust lekker verder met NPO en NPO Start. Er is wel een samenwerking die NLZIET heet. Maar alle partijen zitten daar samen te werken met de handrem erop. Belangrijke belemmering is dat het een betaald initiatief is. Als de Nederlandse partijen toch eens echt een vuist zouden maken en NLZIET dé plek laten worden waar alle programma’s gratis kunnen worden getoond in ruil voor reclame (naast de keuze voor een abonnement), sla je meerdere vliegen in één klap.’

Volgens Ruud de Langen hoeven Nederlandse mediapartijen nog maar één merk te communiceren in de markt. Dus met minder marketingbudget, maar met meer effect. Het biedt volgens hem meer duidelijkheid voor de kijkers, waar Nederlandse content te vinden is en een grotere overlevingskans voor Nederlandse programma’s.

Lees de gehele blog van Ruud de Langen op Adformatie.nl

https://www.adformatie.nl/media/npo-wil-jongere-kijkers-trekken-op-televisie

6 Comments

  1. Ze moeten eens leren toegeven dat ze het verloren hebben van de digitale platforms.

    Wat ze ook proberen liniare tv ( en radio ) is een sterfhuis geworden, alleen de oudere kijker en luisteraar trekken ze nog, en die sterven langzaam uit, dus gaan het aantal kijkers en luisteraars naar liniare tv en radio ook langzaam uitsterven.

    Over tig jaar zal het hele media landschap veranderd zijn, luisteren we naar podcasts en kijken we ondemand op tijdstippen wanneer het ons uit komt

  2. Duik eens in de geschiedenis, eerst waren er shows op de radio waar mensen voor thuis bleven. Toen kwam de tv die alles over nam. En nu… nu neemt internet alles over en kan je kijken en luisteren wanneer je dat zelf wil. Dus lineaire radio en tv is echt geschiedenis geworden. En een leuk vintage medium net als cassette bandjes, vinyl, video banden, foto rolletjes. De wereld gaat verder en wie weet komt er een vervanger voor internet…

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*