Ruud de Langen (Mindshare) uit kritiek op RTL

De baas van het grootste mediainkoopbureau van Nederland is zeer kritisch naar de commerciële zender.

Bijna 300 jaar. Dat is opgeteld zo’n beetje de leeftijd van de RTL-directie. Dat is een gemiddelde leeftijd van rond de vijftig. Nou kan een beetje ervaring geen kwaad. Maar je wilt ook aansluiting houden bij een nieuwe generatie, anders sterf je langzaam af.

Eerder gaf Giel de Winter van het populaire StukTV aan dat RTL ‘stronteigenwijs’ is en niet op zijn advies staat te wachten. Volgens De Langen zou de RTL-directie juist deze jonge tv-makers naar zich toe moeten trekken. Zij weten immers hoe je het jongeren publiek kan bereiken. Wanneer Erland Galjaard dit niet doet gaat RTL volgens hem ‘stuk’.

Mindshare is het grootste mediabureau van Nederland en is de belangrijkste speler op gebied van advertentie-inkoop, planning en strategie.

Lees hier zijn gehele column.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*