
De audiomarkt blijft onverminderd sterk presteren. In oktober bereikten de Nederlandse radiostations wekelijks 13,36 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder, zo blijkt uit het nieuwe Audify Audiomaandrapport. De gemiddelde luistertijd per dag steeg naar 121,7 minuten, waarmee radio opnieuw één van de meest consistente mediavormen blijft.
Ook digitaal audioverbruik groeit door. Podcasts waren goed voor maar liefst 12,7 miljoen wekelijkse downloads, verdeeld over 1.535 actieve titels. Streamingradio liet eveneens stevige cijfers zien: per week werden 18,47 miljoen live radiosessies gestart, met een gemiddelde luistertijd van 108 minuten per sessie.
Volgens Audify bevestigen de cijfers dat audio – zowel lineair als digitaal – een essentieel onderdeel blijft van het Nederlandse medialandschap. Merken krijgen daarmee volop kansen om via radio en podcasts gericht en effectief hun doelgroep te bereiken.

reclame in een podcast is nutteloos. spoel je zo door
Wekelijks 13.36 miljoen? Dit lijkt me wel erg veel. Hoeveel keer wordt een luisteraar dubbelgeteld?