Ook NPO tegen reclamevrije publieke omroep

Gisteren lekten de plannen van het kabinet uit om reclame bij de publieke omroepen drastisch te beperken. Volgens de publieke omroep gaat het wederom om een forse bezuiniging, maar geeft ook aan nog niet op de hoogte te zijn gebracht door het ministerie over de plannen.

„Als de berichten in de media kloppen, betekent dit opnieuw een forse bezuiniging voor de publieke omroep”, zegt een woordvoerder. „Er was al sprake van minder budget door teruggelopen reclame-inkomsten en dit plan zou betekenen dat er straks nóg minder inkomsten zijn, met als gevolg een nóg grotere bezuiniging. Dat gaat dan absoluut ten koste van goede en geliefde programma’s en maakt de publieke omroep minder slagvaardig.” Al eerder lieten Ster en BvA en enkele mediabureau’s zich kritisch uit over de plannen.

Volgens de NPO lijken de plannen ook in strijd met het regeerakkoord. ,,Daarin wordt gepleit voor een sterke publieke omroep. Maar vooralsnog heeft de minister de plannen nog niet bevestigd en wachten we even af waar hij mee gaat komen.”

Bron: Gooi en Eemlander

2 Comments

  1. Bous de commerciele publidke omroep af.. kijk en luistergeld terug. Reclame na 19.00umet max van 10 minuten.

  2. Het lijkt erop alsof het “vrije markt” denken soms wordt ingezet (misbruikt?) om juist collectieve voorzieningen door valse concurrentie de nek om te draaien.

1 Trackback / Pingback

  1. Publieke omroep grotendeels reclamevrij (update) » BizzBuzz

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*