Onderzoek: Steeds meer streamingdiensten in Nederlandse huishoudens

Het aantal huishoudens waarin online streamingdiensten gebruikt worden, is het afgelopen jaar wederom gestegen. Dit meldt marktonderzoeker Telecompaper in het Video Behaviour of Dutch Consumers onderzoek over het eerste kwartaal van 2019.

Vooral Netflix en Videoland zien het huishoudenbereik, en daarmee ook het aantal abonnees, stijgen. Ook NLZIET en Ziggo Movies & Series lieten een stijging zien. Met Amazon Prime wil het in Nederland nog niet vlotten. Dit komt vooral omdat de videodienst slechts een softlaunch in Nederland heeft gehad. Veel films op dit platform hebben bijvoorbeeld nog geen Nederlandse ondertiteling.

Bij OTT-diensten die hun inkomsten uit advertenties halen (AVOD) zien we dat het gebruik van NPO Start en RTL XL nagenoeg gelijk ligt. Beide diensten werden de afgelopen  maanden door ruim een op de vijf Nederlanders gebruikt. Kijk blijft hierin achter met een bereik van een op de tien Nederlanders. 

Bron: Telecompaper

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*