Onderzoek: Nederlanders maken meer gebruik van streamingdiensten dan live tv

Bijna 50 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een Netflix-abonnement, volgens het “Video behaviour of Dutch consumers 2024-Q1” rapport van Telecompaper. Videoland volgt met 20 procent, Disney+ met 19 procent en Amazon Prime Video met 15 procent. Viaplay groeide licht naar 12 procent door de start van een nieuw Formule 1-seizoen.

Netflix heeft een hoge gebruikerstevredenheid met een NPS van 35, gevolgd door Disney+ (22), Videoland (21) en Amazon Prime Video (5).

Voor het eerst wordt er meer tijd besteed aan streamingdiensten (25 procent) dan aan live tv (22 procent). Ouderen (55-80 jaar) kijken voornamelijk live tv, terwijl jongeren (16-25 jaar) het meest naar streamingdiensten kijken. Smart tv-apps worden het meest gebruikt voor streaming, terwijl smartphones vaak worden gebruikt voor internetcontent.

5 Comments

  1. Het einde van lineaire tv komt langzaam maar heel zeker in zicht. Alleen live evenementen kunnen de tv nog redden, voor de rest van de tv, zoals tv series is online terugkijken de enige juiste optie.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*